Söker 40k spelare i norra sthlm

Har du föreningsspecifik information du vill dela med dig av? Letar du efter en förening?
bladesteel
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 jul 2013, 02:28

Söker 40k spelare i norra sthlm

Inlägg av bladesteel »

Hej! Jag såg en liknande tråd här men den var från 2012 så jag tänkte att jag gör en ny!

Söker motståndare i norra sthlm, själv är jag 26 år och känner att GW är lite för ungt för mig numera.
Kan tänka mig att spela på Dragons Lair (eller på någon annan plats i sthlm som ni eventuellt känner till/kan rekommendera).
Annars har jag ganska så välgjord terräng i hemmet samt ett bra spelbord som man kan spela på. Bor i en etta men det blir mycket utrymme då det är 41 kvm.

Då det gäller att spela på hemma plan så gäller detta några gånger i månaden (endast helger) och då mellan kl 10:00 - 19:00. Plats, Upplands Väsby, för vidare kontakt så maila gärna mig på nonehasthisnamekek@gmail.com eller hör av dig till mig via Facebook (Jonas Klingstål). (Jag kan även tänka mig att spela hos er om ni har liknande förutsättningar i hemmet för att spela en match.)

Jag spelar för övrigt Eldar har kan tänka mig allt mellan 1500,1700,1850,2000 points matcher! Jag har ingen speciell preferens för armé listor så allt ifrån fluff baserade games (dvs inriktningen "roliga" matcher svagare armé listor) eller starka armé listor med tävlingsinriktade matcher.

Hoppas detta nappar! Tack på förhand!
/Jonas

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Söker 40k spelare i norra sthlm

Inlägg av Kimich »

Jag spelar gärna några matcher. Har själv inte tagit tag i RT/Dragonslair. Har inget spelbord hemma men Dragon eller hos dig.

bladesteel
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 jul 2013, 02:28

Re: Söker 40k spelare i norra sthlm

Inlägg av bladesteel »

Grymt! Jag kan tänka mig att spela här hemma men min fråga är, vet du om det krävs medlemskap eller om man fortfarande kan betala typ 20 kr för att spela på DL och få låna ett av deras bord? Det skulle vara roligt i framtiden att spela flera någon dag om du har några polare som också kör 40k!

Användarvisningsbild
rallerex
Inlägg: 33
Blev medlem: 19 feb 2009, 20:36

Re: Söker 40k spelare i norra sthlm

Inlägg av rallerex »

Tjoho, kan väl flika in med lite info som RT'are...

För att spela på dragonslair så måste man antingen lösa ett endagspass eller köpa ett medlemskap i föreningen som sköter källarvåningen, detta görs i butiken och detta är vad som står på deras hemsida;
1 juli 2012

Via Sverok får vi bidrag från Ungdomsstyrelsen baserat på antalet medlemmar. Därför kan vi erbjuda en rad förmåner till de som betalar avgiften. Enligt Sveroks rekommendationer har vi sedan 2011 en medlemsavgift på 50 kr.

Lokalkort till spelrummen för en dag kostar 20 kr, som för enkelhetens skull betalas via butiken på övervåningen.

Om du väljer att bli medlem får du flera fördelar:
Du får lokalkort för 3 dagar att utnyttja när du vill. (Värt 60 kr.)
Du kan köpa lokalkort för hela veckor, månader, kvartal eller år och spara pengar. De kostar 30, 50, 100 respektive 300 kr, så med lokalkort för hela året betalar du mindre än 1 krona per dag att använda spelrummen!
Om du spelar på datorerna får du bonus när du laddar ditt konto med minst 50 kr.
Genom vårt samarbete med butiken får du tillbaka 25 kr varje gång du köper något där för minst 250 kr, om du har ett aktivt lokalkort för minst 3 månader.


Har du väl fixat detta kan du spela nästan som du vill på spelborden, enda undantaget är om RT har någon medlemsturnering eller slutet sällskap och dricker en öl eller så, då händer det att vi stänger de två spelrummen vi har. Vill man vara med på sånt skoj och kanske stödja oss som bygger och fixar all terräng kan man betala vår saftiga medlemsavgift på 50:-/år. vi hänger ju här också men om du vill ha lite intimare ;) kontakt med oss finns vi ju på www.roguetrader.nu också.
Rouge Trader

bladesteel
Inlägg: 12
Blev medlem: 23 jul 2013, 02:28

Re: Söker 40k spelare i norra sthlm

Inlägg av bladesteel »

Haha snacka om respons! Jag bugar och bockar samt tackar tiofaldigt för all information, den var ytterst användbar. Jag kommer troligtvis att införskaffa ett årskort på DL om det bara kostar 300 kr/år. 40k är något som jag vill engagera mig allt mer i så det känns som det smartaste sättet att börja. Jag ska kika in på RT´s hemsida också. Tack igen! Grymt sjysst!!

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Söker 40k spelare i norra sthlm

Inlägg av John_F »

Jag spelar gärna nån helg :) Bor i Täby med ungefär samma livssituation som dig så helgerna passar bäst och det går en jäkla massa tid att åka fram och tillbaka till DL så vi kanske kan spela hos dig. Spännande att se hur du får plats med ett spelbord i en etta som du delar med din familj!

Med vänlig hälsning, john

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Söker 40k spelare i norra sthlm

Inlägg av Silversixx »

Hade jag bott i stockholm så hade jag lätt nappat på tanken att spela 40k i Upplands Väsby! Så jävla ballt att spela gubbspel till tonerna av Europe och Yngwie Malmsteen!

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Söker 40k spelare i norra sthlm

Inlägg av Kimich »

Kan bara rekommendera bladesteel, vi spelade ikväll, va himla kul. Vad behöver man mer än ett bord och en kyl med öl? ;)

Användarvisningsbild
Sikil
Inlägg: 17
Blev medlem: 17 nov 2010, 18:48

Re: Söker 40k spelare i norra sthlm

Inlägg av Sikil »

Hej, jag spelar gärna vid tillfälle. Bor själv i Tyresö men är transportabel! :P

Spelar främst Tau/SM/IK(soon[tm]) vad gäller 40k.
Viktor Carlson
Tyresö

Skriv svar