40k-spelare sökes i Trollhättan

Har du föreningsspecifik information du vill dela med dig av? Letar du efter en förening?
Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

40k-spelare sökes i Trollhättan

Inlägg av Valrosskorv »

Jag har tagit mitt pick och pack och flyttat till Trollhättan för att studera på högskolan. Eftersom jag fortfarande vill spela 40k vore det roligt om det fanns någon sorts lokal förening eller spelgrupp som man kunde ansluta sig till. Finns det några sådana?

kvarntobben
Inlägg: 43
Blev medlem: 27 dec 2009, 15:17

Re: 40k-spelare sökes i Trollhättan

Inlägg av kvarntobben »

den enda förening som finns i trollhättan är SF-LAgus men det är en riktig skitförening för där tror man att man har rätt att frysa ut personer som inte passar deras mallar

Dom fryser ut personer som inte är som dom och dessa personer fryser dom ut systematiskt och försöker med alla medel att få personen utfryst.

Hade kommunen vetat om detta hade dom blivit av med sina anslag med.

Sflagus är ett skämt

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: 40k-spelare sökes i Trollhättan

Inlägg av Flogger »

Min polare Johannes bor där och spelar IG. Trevlig prick att spela mot, har spelbord hemma också.

Tror han är medlem i Lagus men inte säker. Aldrig hört något dåligt om den föreningen däremot.

Sedan reser jag ofta till Trollhättan och hälsar på föräldrarna så vill du ta en match så säg till ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Lazarus
Inlägg: 68
Blev medlem: 07 dec 2008, 12:57

Re: 40k-spelare sökes i Trollhättan

Inlägg av Lazarus »

Du är välkommen till oss i SF LAGUS. :) (sflagus.org)

Vi är ett gäng "figurspelsveteraner", däremot har majoriteten slutat med 40k helt och gått över till Warmahordes.
Däremot finns det alla möjligheter att komma förbi och spela brädspel och/eller tjöta av sig lite.

kvarntobben skrev:den enda förening som finns i trollhättan är SF-LAgus men det är en riktig skitförening för där tror man att man har rätt att frysa ut personer som inte passar deras mallar

Dom fryser ut personer som inte är som dom och dessa personer fryser dom ut systematiskt och försöker med alla medel att få personen utfryst.

Hade kommunen vetat om detta hade dom blivit av med sina anslag med.

Sflagus är ett skämt
Du är ett undantag kvarnis, det funkar inte att ta sig in i en gemenskap genom att kräva tolerans och vänskap för att man har "ADHD", speciellt inte när man försöker få rätt i konversationer emot en 13årig pojke(som har rätt) genom att höjja rösten och brösta upp sig. Det funkar inte att skylla ifrån sig alla sina misstag på andra.

OBS! Om man nu tar den citerade mannens ord som sanning bör man även akta sig för Högskolan Väst då de gör allt för att underminera sina elevers inlärning. Herrn har ganska öppet smutskastat skolan för att förstöra dennes skolgång. (Även detta genom utfrysning självklart).

Puss och kram på dig kvarnis!

Mvh
Conny Karlsson

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: 40k-spelare sökes i Trollhättan

Inlägg av Zurken »

SF-lagus är ett trevligt gäng, har varit där och spelat med dem på den tiden de fortfarande spelade 40k. Försök gärna vända dem tillbaka till den rätta läran :lol:
Alexander Merinen

Skriv svar