Nya tau 1850

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Blom »

LillePer skrev:Ska du fortuna walkers eller ? Känns onödiga 50p
Snackade med Mathias om det på defcon, om man kastar det på den andra farseern så kan man med ongoing effect tolka det som att hela enheten får det.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Excessus »

Hur får du in 3 allierade troops och 2 allierade HQ?

Jag antar att du vill ha Tau som primary då det väl är Farsights warlord trait som gör att han inte scattrar?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Nya tau 1850

Inlägg av LillePer »

@Blom jag tycker det låter bögbög och jätttefel. Fortune kan aldrig nyttjas av icke eldar enheter. (Andra ic som joinar eldar enheter är ju ok såklart) allt annat är regelbänderi och töntigt.

#bevisa att någon på internet har fel #asfräckt


God natt.

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Karaghul »

Blom skrev:
Zurken skrev:
Karaghul skrev:
Skimmers: Ja.

Jetbikes: Nej. (Det ända "Skyfire" gör att du träffar Flyers, FMC och Skimmers på vanlig BS, och jetbikes träffar du jo redan på vanlig BS, så där har den ingen effekt).
Har du Skyfire (och inte Intercept) så kan du endast skjuta snap-shots mot markmål.
skyfire träffar flygmonster, flayers och skimmer på bs. Men har man intersept träffar man allt på bs med skyfire.
Jo givetvis. Men frågan var om "Skyfire" hade en användning mot Jetbikes, vilket var bara konstigt...

Förstod inte att du syftade på huruvida de också hade Intercept eller ej.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Blom »

Excessus skrev:Hur får du in 3 allierade troops och 2 allierade HQ?

Jag antar att du vill ha Tau som primary då det väl är Farsights warlord trait som gör att han inte scattrar?
Varför vill jag deepa dem? Dem lär vara inom rapid range med sin plasmor runda två typ illafall. Dessutom om jag deepar dem kan dem komma in runda 4.. Och jag kan inte ha mina två trollisar.
LillePer skrev:@Blom jag tycker det låter bögbög och jätttefel. Fortune kan aldrig nyttjas av icke eldar enheter. (Andra ic som joinar eldar enheter är ju ok såklart) allt annat är regelbänderi och töntigt.

#bevisa att någon på internet har fel #asfräckt


God natt.
Det är troligen jätte bög bög och jättefel men Väldigt vad den enheten skulle bli bra med fortune :roll:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Nya tau 1850

Inlägg av kraftman »

Jag har tolkat det som att andra IC kan dra nytta av fortune om dom är med i samma enhet, men att bara eldar units kan påverkas... Då kan inte crisis suits få nytta av fortune ? Eller ?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Nya tau 1850

Inlägg av LillePer »

Precis så tycker jag med. Men det finns ett stycke om ongoing effects som i princip gör att en eldar ic går med en eldar enhet, får fortune, lämnar och joinar tau och då har båda enheterna fortune för att ic "sprider" effekten. Det är möjligt att det funkar så för vanliga spells, det har jag dålig koll på. (Varför sprider ingen prescience då?)

Men eftersom en enhet med suits inte är och aldrig kommer bli en "eldar unit" vilket är det som krävs för att få nyttja fortune. (Eller vara en del av eldar unit såklart)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Nya tau 1850

Inlägg av DHettNeck »

Det är för att det INTE funkar så:
Conversely, if a character joins a unit after that unit has been the target of
an ongoing effect (or joins a unit after himsef having been the target of
an ongoing effect) benefits and penalties from that effect are not shared
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Joppe »

Den här tråden känns om den gått lite off-topic.

Användarvisningsbild
Iceplague
Inlägg: 24
Blev medlem: 10 mar 2009, 03:45

Re: Nya tau 1850

Inlägg av Iceplague »

Joppe skrev:Den här tråden känns om den gått lite off-topic.
Den har spårat ur till en "Titta på min 1850p lista!" och berätta vad du tycker e bra eller anus med den.
/J-J

Skriv svar