Tau till LInCon
Tau till LInCon
...TAU EMPIRE
Daniel ”bagarn” Carlson
1849point
Komp 0
HQ 248p
XV8-02 Commander 198p
Twin missile pod + Fusion blaster + VT + Indrium armour + EWO
+ Drone control + 2*Gun drones
Ethereal 50p
TROOPS 395p
2.a 12*Firewarriors 108p
2.b 12*Firewarriors 108p
2.c 6*Firewarriors 54p
2.d 6*Firewarriors 54p
2.e 11*Kroots + 1 hound 71p
ELITE 580p
3.a XV104 Riptide 215p
Twin SMS + Ion Accelerator + EWO + TV
3.b XV8 Crisis team 165p
3*Twin missile pod, flamer, 2*burst cannon, 2*gun drones
3.c XV104 Riptide 200p
Twin fusion blaster + Heavy Burst Cannon + EWO
FAST 286p
4.a Sun Shark Bomber 165p
Twin missile pod
4.b 6*phatfinder team 66p
4.c 5*phatfinder team 55p
HEAVY 290p
5.a Hammerhead Gunship 145p
Disruption pod + SMS + Submunition rounds
5.b Hammerhead Gunship 145p
Disruption pod + SMS + Submunition rounds
AEGIS DEFENCE LINE 50p
Daniel ”bagarn” Carlson
1849point
Komp 0
HQ 248p
XV8-02 Commander 198p
Twin missile pod + Fusion blaster + VT + Indrium armour + EWO
+ Drone control + 2*Gun drones
Ethereal 50p
TROOPS 395p
2.a 12*Firewarriors 108p
2.b 12*Firewarriors 108p
2.c 6*Firewarriors 54p
2.d 6*Firewarriors 54p
2.e 11*Kroots + 1 hound 71p
ELITE 580p
3.a XV104 Riptide 215p
Twin SMS + Ion Accelerator + EWO + TV
3.b XV8 Crisis team 165p
3*Twin missile pod, flamer, 2*burst cannon, 2*gun drones
3.c XV104 Riptide 200p
Twin fusion blaster + Heavy Burst Cannon + EWO
FAST 286p
4.a Sun Shark Bomber 165p
Twin missile pod
4.b 6*phatfinder team 66p
4.c 5*phatfinder team 55p
HEAVY 290p
5.a Hammerhead Gunship 145p
Disruption pod + SMS + Submunition rounds
5.b Hammerhead Gunship 145p
Disruption pod + SMS + Submunition rounds
AEGIS DEFENCE LINE 50p
Senast redigerad av 8 Bagarn, redigerad totalt 17 gång.
Daniel "bagarn" Carlson
-
- Inlägg: 331
- Blev medlem: 07 okt 2010, 20:51
Re: Tau till LInCon
2.c 7*Firewarriors 60p ??
Re: Tau till LInCon
GW FaQen säger att man bara får ha missile drones till broad sides.
Förlåt om jag missat något, men hur blir en riptide glad av target lock? Är det sedan inte bättre att ha EWO och VT (velocity tracker?) på riptiden med bra range på vapnet dvs ion accelerator?
Jag hade personligen haft 5+6 path finders (eller 6+6, för V12 prickar) för större täckning och möjligheten att pricka fler mål, men det har ju sina nackdelar också, värt att överväga iaf.
Förlåt om jag missat något, men hur blir en riptide glad av target lock? Är det sedan inte bättre att ha EWO och VT (velocity tracker?) på riptiden med bra range på vapnet dvs ion accelerator?
Jag hade personligen haft 5+6 path finders (eller 6+6, för V12 prickar) för större täckning och möjligheten att pricka fler mål, men det har ju sina nackdelar också, värt att överväga iaf.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-
Re: Tau till LInCon
4.b 11*phatfinder team 121p
Du får bara ha 10 st i ett team.
Du får bara ha 10 st i ett team.
Re: Tau till LInCon
Eftersom jag misstänker att krooterna ska outflanka så är det nog värt att fundera på en shaper, det är en ordentlig boost på leadership. Trist ifall dom drar för att dom har förlorat 25% och missar ett objektiv eller linebreaker.
Re: Tau till LInCon
Dels är listan inte komp 0 utan komp 1 pga markerlights (gissar på att du glömt räkna med de på bombaren) och sen har din commander 6 vapen och system, du får max ha 4.
Re: Tau till LInCon
Jag får det till 7 system
Re: Tau till LInCon
Iridium armour är signatursystem som commandern kan ta obegränsat av (förutom max en per armé av varje då)
Re: Tau till LInCon
Bagarn, du har även fordon/MC nog för komp;
2 Riptide
3 Aegis
1 Sunshark
3 Hammerheads (varje hammerhead räknas som 1,5 fordon då de har SMS)
=
9 fordon/MC
2 Riptide
3 Aegis
1 Sunshark
3 Hammerheads (varje hammerhead räknas som 1,5 fordon då de har SMS)
=
9 fordon/MC