Ändrad! Dark apostel/warpsmith tema chaos 1850

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Lincon: CSM 2 demonprisar och en massa bös

Inlägg av Excessus »

Jo, vanliga terminators har lite svårt för det, men champinjonen köper från wargear-listan så han kan. :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Lincon: CSM 2 demonprisar och en massa bös

Inlägg av Kimich »

Varför aura of the dark på apostlen? Han har ju redan 4+ invo i grunden.
Gillar dina nya hq val skarpt. Inga kombi vapen till termosarna? Eller det kanske inte behövs.

keiko76
Inlägg: 364
Blev medlem: 22 feb 2012, 20:52

Re: Lincon: CSM 2 demonprisar och en massa bös

Inlägg av keiko76 »

Tack för tipsen! har fixat bort aura på aposteln och även MoK på warpsmithen eftersom han egentligen inte ska slåss.
Aposteln fick vara med termosarna och dom gjorde riktigt bra ifrån sig. Ev en till fist behövs... (fixat)

Har testkört armén en gång och den funkade bra, den stod sig mot en SM lista med 2 dreddar ( en i pod), 1 vindicator och en massa lasguns och meltor. Min FF överlevde hela matchen men jag är tveksam till kultisterna, deras roll är att ligga ner i areaterrain och få 2+, slåss och save är inte deras grej.

Aposteln är riktigt bra med termosarna, han ger dom zealot (hatred och fearless), dom har MoK som ger rage och CA, dom får Furious charge av sin flagga och reroll charge distance. Hur fint som helst. Många slag på str 5 och 9 från fistarna. Jag tog in lite flamers för att nöta ner motståndet innan chargen.

Har inkluderat en Helldrake nu och en vindicator eftersom jag har byggt en unik modell som jag vill spela med, kanske inte den optaste listan men den står sig väl.

Senaste uppdateringen.

HQ:
Dark Apostle, MoK, gift of mutation 125
Warpsmith, aura of dark glory, gift of mutation 135

Elites:
9 Terminators, MoK, Icon of Wrath 333
champ: lightning claw, combibolter 5
4 pairs of lightning claws 28
heavy flamer, powersword 10
powerfist, combiflamer 12
powerfist, combibolter 7
powerfist, combibolter 7
Total: 402


Troops:
10 marines, plasmagun, heavy bolter, champ: CC weapon, bolt pistol 165
10 marines, plasmagun, heavy bolter, champ: lightning claw, bolt pistol 180

18 cultist, CC weapons 82
10 cultist, autoguns, heavy stubber 65

Fast:
Helldrake, baleflamer 170

Heavy:
3 Oblitorators MoN, VoTlW 237
Forge fiend, 2 hades autocannons 175
Chaos Vindicator, dozer blade 115

Total: 1851p

Tacksam för kommentarer.
Oscar

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: Lincon: CSM 2 demonprisar och en massa bös

Inlägg av Karaghul »

Om totalen verkligen är 1851 så är det inte en legitim lista för Lincon, du lär ta ut något för 1pts eller mer.

Skriv svar