IG 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: IG 1750

Inlägg av Nefrums »

jag har spelat ig armen i många år nu, och jag numererar om baserna på dem innan varje tunering..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

PeterWelzien
Inlägg: 223
Blev medlem: 09 okt 2008, 06:52
Ort: Uppsala

Re: IG 1750

Inlägg av PeterWelzien »

Då skall jag nog också prova det sättet. Måste bara sätta bas på alla gubbar först. Mina gamla heavy weapons saknar baser. Du har inte råkat ut för någon motståndare som har klagat på att han inte ser vilken grupp gubbarna tillhör? För jag antar att du har skrivit numren på baksidan så att du ser dem?
/Peter Welzien

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: IG 1750

Inlägg av Nefrums »

motståndare har fråga och jag visat. I närstider när modellerna står packat så kan det bli problem...

Nu för tiden ska man ju spela med alla heavy weapon teams på 25mm baser. Och som det står i regelboken om man har stora baser ska man tänka sig att det finns en 25 mm bas under varje gubbe som man mäter ifrån..

Skall man vara helt Wysiwyg så ska man sätta en lasgun på alla båda modellerna i heavy weapon teamet, det har inte de flåsta heavy weapon team modeller, specielt inte de gamla metall modellerna.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: IG 1750

Inlägg av XecrNist »

eller så gör man typett pyttediorama, som många fantasy spelare gör med sin bolt throwers bland annard att man gör då man kan ta bort sdom gubbar som dör som håller i det tunga vapnet eller nåt sånt

Skriv svar