"EC" 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
loesh
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 okt 2008, 12:34

"EC" 1750

Inlägg av loesh »

HQ

Prince
wings
lash
MoS
= 155

Total HQ = 155

Troops

6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
1 personal icon
= 190

6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
1 personal icon
= 190

6 Noise marines
5 sonic blasters
1 blast master
1 personal icon
Rhino havoc launcher
= 240

6 Noise marines
champ w. doom siren, power weapon,melta bombs and icon
rhino EA
= 225

6 Noise marines
champ w. doom siren, power fist and icon
rhino EA
= 230

Total troops: 1075

Elites

6 Terminators
Heavy flamer
Chain fist
Combi flamer
Combi melta x2
Champ with twin LC and icon of slaanesh
= 250

Total elites = 250

Heavy Support

2 Obliterators
= 150

vindicator
= 125

Total heavy support = 275

Total = 1745


Vad tror om listan?

Men framför allt vad tros om kompen? Och som ni ser så är det 5 poäng över för att kunna byta lash mot warptime. Och hur blir kompen då? Dvs. är det värt att spela med lash?

snolb
Inlägg: 205
Blev medlem: 08 okt 2008, 21:40

Re: "EC" 1750

Inlägg av snolb »

Kompen bli juh lite bättre om du byter Lash mot Warptime. Lashen tillsammans med 2 Obbar OCH en Vindi är jätteelakt.

Jag tycker att listan skulle bli mycket tuffare om du bytte ut hela ditt heavy mot Raptors och demoner. :)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: "EC" 1750

Inlägg av DHettNeck »

Med 2 obbar och en vindicator kommer det bli en hel del kompminus, på en annars hyfsat välkompad lista. Spela warptime istället...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: "EC" 1750

Inlägg av Gonka Koff »

DHettNeck skrev:Med 2 obbar och en vindicator kommer det bli en hel del kompminus, på en annars hyfsat välkompad lista. Spela warptime istället...
Jag vet inte jag, är inte två obbar och en Vindie vääldigt litet för att kombon med lash skulle bli elak? Fast, om man skulle lägga till 3 Blastmasters och en Doom siren i rhino till listan av elaka vapen i kombi med Lash ... då blir det klurigt! Jag har väl mött den här listan tror jag ... och fått storstryk också om jag inte minns fel? Klart tuff och fluffig enligt mig och det är dessutom kul att möta lashen litet då och då - det händer ju inte så ofta. Jag gissar att den kommer kompa 3 av 10, kanske blir det tufft att hävda sig på den nivån eftersom det kommer bli svårt att hålla liv i prinsen.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: "EC" 1750

Inlägg av DHettNeck »

2*obbar och en vindicator är fullt tillräckligt för att kunna döda en hel squad som blir ut-lashad ur sin terrängbit. 3*Blastmasters och 2*doom siren hjälper ju så klart till dom också.

Lashen är ond och spelar man på kompade turneringar kommer den nog generera när bottenkomp. Listan ovan kanske tom bara skulle få 2/10.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

loesh
Inlägg: 159
Blev medlem: 09 okt 2008, 12:34

Re: "EC" 1750

Inlägg av loesh »

Gonka Koff skrev:
DHettNeck skrev:Med 2 obbar och en vindicator kommer det bli en hel del kompminus, på en annars hyfsat välkompad lista. Spela warptime istället...
Jag vet inte jag, är inte två obbar och en Vindie vääldigt litet för att kombon med lash skulle bli elak? Fast, om man skulle lägga till 3 Blastmasters och en Doom siren i rhino till listan av elaka vapen i kombi med Lash ... då blir det klurigt! Jag har väl mött den här listan tror jag ... och fått storstryk också om jag inte minns fel? Klart tuff och fluffig enligt mig och det är dessutom kul att möta lashen litet då och då - det händer ju inte så ofta. Jag gissar att den kommer kompa 3 av 10, kanske blir det tufft att hävda sig på den nivån eftersom det kommer bli svårt att hålla liv i prinsen.
Nästan rätt :) listan var rätt annorlunda när vi spelade. Inga noise marines i rhino. En typ likadan termo enhet till, en enhet raptors (6 man med slaanesh icon) och ingen vindi. Så var lite snällare då tycker jag.

Lutar rätt starkt åt att det blir warptime till slemcon (om jag hinner måla klart), är nog lite för dålig på att osta till det med lashen för att det ska vara värt komp-minuset. Men kan ju klart vara kul att variera sig :)

Skriv svar