Vad tycks om våra listor?
Viktor Engström Blood Angels:
Mephiston 250 -18
Sanguinor 275 -8
Furioso Dreadnought 140 -6
Bloodfist with melta,
fragcannon, magnagrapple
Droppod 35 -3
10 Assault Marines 235 -8
Powerfist, 2x Meltagun
10 Tactical Marines 210 -7
Pf, combimelta, meltagun,Mlauncher
Rhino 50 -3,5
10 Tactical Marines 205 -6
Pf, combiflamer, flamer,Mlauncher
Rhino 50 -3,5
Attackbike 50 -3
Multimelta
Fordonsminus = -2
1500pts 38komp
David Ekelöv Space Marines:
Lysander 200 -9
Chaplain 100 0
10 Terminators 460 -15
2 CML
8 Assault Terminators 320 -14
8xHammer/Shield
5 Terminators 230 -5
Assault cannon
5 tacticals 95 0
meltabomb
5 tacticals 95 0
meltabomb
1500pts 64 komp
Johan Olsson Imperial Guard:
Company command squad 90pts -5
4x meltagun
Company command squad 75pts -2,5
voxcaster, lascannon
Chimera 55pts -3
Infantry platoon(
platoon command squad 45pts -2
autocannon,voxcaster
chimera, heavy flamer 55pts -3
infantry squad
commissar med powerweapon 115pts -6,5
voxcaster, autocannon, flamer
infantry squad 65pts -1,5
autocannon
flamer
infantry squad 65pts -1,5
autocannon
flamer
Veteran squad
lascannon,meltagun 100pts -2,5
chimera, heavy flamer 55pts -3
Veteran squad
lascannon, 2xplasmagun 120pts -2,5
chimera 55pts -3
Veteran squad
lascannon, 2xplasmagun 120pts -2,5
chimera 55pts -3
Valkyrie 130pts -4
rocketpods
Lemanruss squadron 300pts -5
leman russ battle tank -3
leman russ battle tank -3
8 fordon -12
1500pts 41,5komp
Niklas Hallberg Tyranids
1 Hive Tyrant - wings, 2x Pair of Scything Talons, Hive Commander, Leach essence, Paroxysm (255p, -8 komp)
1 Tyrant Guard (60p, -2 komp)
3 Zoanthrope (180p, -9 komp)
19 Genestealers (328p, -3 komp)
+ 1 Broodlord with Scything Talons
13 Genestealers (182p, -2 komp)
12 Genestealers (168p, -2 komp)
12 Genestealers (168p, -2 komp)
26 Hormagaunts (156p, -3 komp)
1 monster -1
1497 points o 73 i komp
Lagkomp 22
Själva tror vi att vi kan gå långt bara Niklas lär sig vinna.
Team WG BSK
Team WG BSK
Senast redigerad av 1 Vicky, redigerad totalt 22 gånger.
-
Johannesson
Re: Team WG
Blood Angels listan ser solid ut.
Space Marines listan ser enormt känslig ut med bara 2 små scoring units utan transport skydd. Inte så svårt att slå ut dem och sen är det ju game over.
Imp listan ser också solid ut vad gäller shooting, men ingen vidare countercharge om något kommer fram. Antar ni föredrar 5 högre komp framför att sätta russarna i varsin squadron. Men nu måste de skjuta på samma mål och riskerar att bli wrecked från glancings framifrån... inte säker att de 5 komp-poängen är värt det.
Nids listan gynnas enormt mycket av att ha tyranten vid liv (doh!), så kanske borde byta ut hans vingar (som han ändå inte kan använda så länge guarden lever) till ytterligare en guard. Om det finns 40p att skramla fram genom att minska nån/några troops så hade zoantroperna gynnats enormt mycket av en pod.
Space Marines listan ser enormt känslig ut med bara 2 små scoring units utan transport skydd. Inte så svårt att slå ut dem och sen är det ju game over.
Imp listan ser också solid ut vad gäller shooting, men ingen vidare countercharge om något kommer fram. Antar ni föredrar 5 högre komp framför att sätta russarna i varsin squadron. Men nu måste de skjuta på samma mål och riskerar att bli wrecked från glancings framifrån... inte säker att de 5 komp-poängen är värt det.
Nids listan gynnas enormt mycket av att ha tyranten vid liv (doh!), så kanske borde byta ut hans vingar (som han ändå inte kan använda så länge guarden lever) till ytterligare en guard. Om det finns 40p att skramla fram genom att minska nån/några troops så hade zoantroperna gynnats enormt mycket av en pod.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Re: Team WG
Vi testade med 3 guards till tyranten först och märkte att det hjälpte inte nämnvärt så nu är den ensamma guarden där endast för att ge tyranten en chans att överleva första rundan och sen flyga solo och ta ut tacticals och annat drös. Tyvärr så har vi haft problem med modeller till tyranider trots 2,5 tyranid spelare tack vare att GW ändrade så mycket i den nya codexen. I år så ger Niklas/tyranid spelaren iaf bra komp till oss även om han skulle förlora alla sina matcher i år igen
Det du sa om russarna stämmer nog bra. Jag märkte idag när jag satt och kontroll räknade en sista gång att vår IG spelare hade räknat rätt fel på sin commisar och att han inte hade så mycket powerweapons heller. Fick panikbygga om listan idag och missade russarna. Borde ha lagt upp här tidigare för att få annan insyn.
Det du sa om russarna stämmer nog bra. Jag märkte idag när jag satt och kontroll räknade en sista gång att vår IG spelare hade räknat rätt fel på sin commisar och att han inte hade så mycket powerweapons heller. Fick panikbygga om listan idag och missade russarna. Borde ha lagt upp här tidigare för att få annan insyn.
Senast redigerad av 1 Vicky, redigerad totalt 22 gånger.
-
the godfather
Re: Team WG BSK
så länge ni har niklas kan ni inte vinna :p
IG listan är väl den enda som känns riktigt stabil, men de andra är ju sjukt coola
! Manligt att lägga ner 1/3 av poängen på två 25mm baser 
Alexander Merinen
Haha tänkte samma sak.Zurken skrev:IG listan är väl den enda som känns riktigt stabil, men de andra är ju sjukt coola! Manligt att lägga ner 1/3 av poängen på två 25mm baser
Kanske lite dum fråga men jag känner att jag måste fråga. Om hive tyranten går med guarden och ingen skjuter på den så kommer aldrig hive tyranten få använda sina vingar. Känner ni att folk kommer skjuta tillräckligt så att livvakten precis dör?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/