Dark Eldar

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Dark Eldar

Inlägg av Michael Carl »

DHettNeck skrev:Enheten får också snabbare furios charge vilket kan vara nice på många av deras närstridstrupper.

Man kan väl inte ha båda olika fälten? Har för mej att man inte får kombinera dom.

Överlag tror jag att DE ska spelas med 6 troops.

Möjligen att det går att göra någon form av portal-lista, men jag har inte kollat reglerna för portalen än.
Tror de stora skillnaderna på portalen är att man inte behöver stå still för att lägga ut den och att fordon inte kan använda den.

Michael Carl
Inlägg: 994
Blev medlem: 05 nov 2008, 11:14

Re: Dark Eldar

Inlägg av Michael Carl »

lagge skrev: Vad bör jag överväga att köpa in och varför? Vilka builds är bra på de olika heroesen som finns och vila SC bör man spela och varför? Är hjärtligt tacksam för alla tips och förslag.
Ber om ursäkt om jag postade i fel tråd men tänkte utveckla lista här sedan. Flytta tråden om ni känner behov.
tack på förhand
En Archon vill ha Shadow Field, Agoniser, Djinn Blades. Det är en bra början.

Du behöver fler Troops, Wracks är nog ingen dum idé. Då behöver du dock spela med Haemonculi.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Dark Eldar

Inlägg av Nefrums »

Michael Carl skrev:En Archon ... Det är en bra början.
Fail. Att börja med det överlägset sämsta valet i en kategori är inte en bra början..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

lagge
Inlägg: 12
Blev medlem: 22 okt 2010, 11:56

Re: Dark Eldar

Inlägg av lagge »

Tack så mycket för alla snabba svar :)
Jag tycker haemonculi verkar vara ett jäkligt bra köp, hoppas de fr nya modeller, annars kanske det blir att konvertera sådana. Gillar inte riktigt de som finns nu tyvärr. I vilka sorts enheter sätter man sin archon? Även om den suger så är den trots allt snygg :D Tror ni på deathstarsbuilds såsom 2 heamonculi+8 incubis i båt? Eller ska man bara köra på SC om man ska lira deathstars? :)
Än en gång, tack för alla svar. Alla åsikter är bra åsikter ( bara de kommer från bra spelare ;) )

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar

Inlägg av speedfreek »

Jag kommer inte visa min lista för Jeppa...

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Dark Eldar

Inlägg av theWatchman »

Kraven för att vara en death start tycker jag är att en enhet ska vara KILLY som fan samtidigt som den har en jäkla staying power. DE har nog inga Death star builds... möjligen death star killers.

Möjligen kan bygga en maxad enhet hellions med deras super IC och attacha en hemoculi som man sedan går iväg med och lämnar en pain token till gruppen. Den enheten kanske kan kallas death star???

Tror ändå det kan vara spännande o köra på uppsättningen du skrev även om jag tror att den är lite för mjuk för vad den kostar.

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar

Inlägg av mindtrix »

Ja, DE har och kommer nog fortsätta nyttja sina troops ordentligt.
Då inte alla modeller kommer släppas samtidigt och vissa släpps säkert inte alls om man känner GW rätt så kan det ju vara bra att bygga runt en stabil bas.

Allt handlar ju om hur stora matcher man ska köra, vissa enheter är ju för dyra för en liten match osv.

Ska man bygga helt nytt så börjar man säkert på runt 1000 p och bygger sen vidare därifrån.

Jag hade nog satsat på

2x10 trupper warriors
1x10 wyches
1x5 incubi (kanske mest för att han något lite hårdare så det inte blir tråkigt att spela)
1 Archon (här krävs det säkerligen en hel del konverteringsarbete för att få han med rätt gear)
2 raiders

Jag brukar tycka det är läskigt med för dyra enheter till DE med den nuvarande codexen så 10 incubis hade jag aldrig vågat ha. Dock verkar dom ju ganska användbara i nya.

Joey_Boy
Inlägg: 251
Blev medlem: 09 nov 2008, 22:22

Re: Dark Eldar

Inlägg av Joey_Boy »

Jag funderar på nått i stil med följande för 1750. Skall den bantas ner till 1500p kan man bara droppa elit delen.

Tror troop delen kan vara riktigt stabil. T4 troops med FnP i grund och FC på de stora kan göra riktigt bra ifrån sig. Sen funderar jag lite på att ha en 20a warriors som man ger FnP och dubbla splintercannons, kan nog förstöra det mesta som kommer inom 24" av dem ganska lätt med sina poison vapen. Nya codex är riktigt roligt med mängder av balla saker att leka med!

HQ:
Haemonculus: Power Weapon, Liquifier gun.
Haemonculus: Power Weapon, Liquifier gun.
Haemonculus: Power Weapon, Liquifier gun.

Elite:
4 Grotesques: Liquifier gun, Aberration: Flesh gauntlet.
Raider: Flicker.

(Alternativt byta Grotesques mot 5-9 Incubi, och/eller fighter HQ, om man vill ha in mer Power Weapons i listan)

Troops:
3 Wracks.
Venom: 2 Splintercannons.
3 Wracks.
Venom: 2 Splintercannons.
9 Wracks: Liquifier gun, Champ: Agoniser.
Raider: Flicker.
9 Wracks: Liquifier gun, Champ: Agoniser.
Raider: Flicker.
13 Warriors: Dark lance, Syrabite.
13 Warriors: Dark lance, Syrabite.

Heavy:
Ravager: 3 Dark lance, Nightshiled, flickerfield.
Ravager: 3 Dark lance, Nightshiled, flickerfield.
Ravager: 3 Dark lance, Nightshiled, flickerfield.

mindtrix
Inlägg: 714
Blev medlem: 19 okt 2009, 10:32
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar

Inlägg av mindtrix »

Jag ser att det står att culusarna har tillgång till power weapon men inte scissorhand i den läckta codexbiten.

Jag har svårt att tro att någon annan än just dem har tillgång till scissorhands och tror snarare att det är alterantivet än power wep, de har de inte haft tidigare.

Det är dock bara min tanke, vet verkligen inte vad som är sant eller icke, vet väl ingen..

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Dark Eldar

Inlägg av speedfreek »

mindtrix skrev:Jag ser att det står att culusarna har tillgång till power weapon men inte scissorhand i den läckta codexbiten.
Läs om, läs rätt (och läs lite längre ner på utrustning istf på vapen)

Skriv svar