Ultramarines 1000Pts

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Hubbe

Ultramarines 1000Pts

Inlägg av Hubbe »

Detta är min första arme lista jag har ingen erfarenhet av table top har i princip tagit saker jag gillar och tror är bra.

|HQ|

Space Marine Captain - (Storm Shield, Power Sword, Artificer Armour)

|Troops|

Tactical Squad - (Five Additional Space Marines, Flamer, Missile Launcher, Power Fist)

Tactical Squad - (Five Additional Space Marines, Plasma Gun, Missile Launcher, Chainsword)

|Elites|

Terminator Squad - (Assault Cannon)

Dreadnought - (Twin-Linked Lascannon, Extra Armour)

|Heavy Support|

Thunderfire Cannon

|Total Pts|

= 1000Pts

Va tycker ni om den?

Användarvisningsbild
Styranimon

Re: Ultramarines 1000Pts

Inlägg av Styranimon »

Jag tycker att den ser jättesnajsig ut! :)
Men du kanske vill ha en eller två transporter till dina Tactical squads.
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Hubbe

Inlägg av Hubbe »

Styranimon skrev:Jag tycker att den ser jättesnajsig ut! :)
Men du kanske vill ha en eller två transporter till dina Tactical squads.
Jo tänkte på det med men då måste jag ta bort thunderfire cannon och de är lite av en favorit :D

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Snickra ihop en 1250pts lista dårå. ;)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Hubbe

Inlägg av Hubbe »

Frugan håller hårt i plånboken så jag har dessvärre inte råd att köpa mer än detta :(
Det är tydligen en onödig utgift xD de ska sparas till semester och sånt skräp iställe.

Doc Sniksnak

Inlägg av Doc Sniksnak »

tradera är din vän

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Som du skrev i första posten är det saker som du gillar vilket alltid är bra, och det är vettiga saker, om än kanske inte bäst. Det du saknar är, som redan nämnts, mobilitet, och du kommer att bli väldigt frustrerad med tiden över det om du inte pressar in två rhinos/razorbacks i listan. Dessutom kommer du alltid att ha nytta av transport fordonen framöver, så det är absolut inget icke-prisvärt köp, trots att de kostar en och annan krona per spelpoäng.

När det gäller pengarna är det svårt att komma ifrån att både Battle Boxen och Assault on Black Reach är väldigt prisvärda.

Nästan allt du tycks vilja spela med finns med i dem och om du skulle köpa en Battle Box och en Assault on Black Reach (som visserligen även innehåller en del orker som bonus) och en Thunderfire Cannon får du cirka 1250p, samt en regelbok och template/blast markers. För att få alla options du vill ha måste du visserligen känna någon med lite bitz över (eller kolla i forum tråden för bitz...), eftersom AoBR inte innehåller vapen options (dreaden har multimelta + ccw och terminators saknar tungt vapen). Men i övrigt får du den listan du skrivit plus en rhino, en liten assault squad, en liten tactical ytterligare (som kan bli andra varianter av marines om du vill...) samt en scout squad (samt regelbok etc förstås) för ungefär samma pris som att köpa löst det som står i din lista.

Eftersom du är ny till 40k anser jag att det är den absolut mest prisvärda grunden att utgå ifrån och så kan du framöver utveckla den när du ser vad du gillar bäst. En andra transport, förmodligen :)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
guildmaster
Kontakt:

Inlägg av guildmaster »

Köper du AOBR-boxen kan du sälja orkdelen för 2-300 på tradera = mer till annat. Tex färg och pensel (ultramarine blue, Vit, Boltgun metal och Badab black wash). Så får du en fin armé.

Hubbe

Inlägg av Hubbe »

Jag har en Captain redan och jag ska köra med en Contemptor som vanlig dread gillar dom mycket mer :D

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Hubbe skrev:Jag har en Captain redan och jag ska köra med en Contemptor som vanlig dread gillar dom mycket mer :D
Fast den är grisigt mycket större än en vanlig Dread (och dessutom hiskeligt ful).
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar