Standard marines

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Standard marines

Inlägg av egge »

Har nu börjat fundera lite mer aktivt på denna lista. Fast i nedanstående form. Kompen hoppas jag på att kunna bli rätt bra också.

Captain, bike, 2 lightning claws
165 pts

Troops:
10 Marines, combi flamer, flamer, lascannon
190 pts
Rhino
35 pts

5 Scouts, sniper riffles, camo cloaks
90 pts

5 Scouts, power fist, combi-flamer
125 pts

4 Bikes+attack bike, Power fist, 2 plasma guns, multi-melta
220 pts

Elite:
Dreadnought, 2 twin-linked autocannons
125 pts

Dreadnought, 2 twin-linked autocannon
125 pts

8 legion of the damned, power fist, combi-melta, meltagun, missile launcher
315 pts

Fast attack
Land speeder storm
50 pts

3 Attack bikes
120 pts

2 attack bikes
80 pts

Predator, twin-linked lascannon, dozer blade
110 pts

1750 pts

Jag har försökt få den rätt snäll. Med två dreads med två autocannons och en dyr enhet LOTD och sedan inget som är direkt "overpowered". Svårspelad men det är lite tanken också.

Möjligen att jag måste skippa ena dreaddens autocannon för att ha en fist där. Men det är klart inte lika coolt.Armén är klart dålig på att skjuta ut tanks men det får jag ta för att det är coolt.

Det som känns kanske lite hafsigt är två små scout enheter som inte är så himla dedikerade. Jag funderar på att skippa LOTD meltagun vilket gör att jag kan uppgradera båda scouternas enheter med missile launcher. Eller bara en missile och fiska ihop ett poäng så att sniper enheten blir 7 man istället (utan camo).
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Standard marines

Inlägg av Gonka Koff »

Jag gillar den. Den kan nog funka rätt bra, visst är tung anti-tank litet klent, men den är ju bra på lätt AT, vilket jag tycker är viktigast. Jag skulle vilja ha ett powerweapon i tactical squaden. Scouterna är väl helcoola som dom är. Den ovanliga predden känns helt rätt faktiskt, har själv svurit rätt mycket över att aldrig få skjuta sponsonvapen på min las+hb pred. Kaptenen är toktuff.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar