Vanlig marine list

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Wiwolake
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 dec 2011, 20:47

Vanlig marine list

Inlägg av Wiwolake »

Jag e ganska ny med 40k så jag har ingen lista (och inga gubbar :( ) men finns det någon standard 1000 marine lista som jag kan följa.

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Vanlig marine list

Inlägg av daskad »

Jag skulle säga att du bör göra som jag gjorde när jag var ny, spela med vad du tycker verkar coolt
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Wiwolake
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 dec 2011, 20:47

Re: Vanlig marine list

Inlägg av Wiwolake »

Har kollat runt lite och jag gillar Rawenwing så det blir det nog ;)

Användarvisningsbild
evr
Inlägg: 410
Blev medlem: 13 aug 2010, 04:09

Re: Vanlig marine list

Inlägg av evr »

Låter alldeles utmärkt. Kan inte finnas för många änglar i spel. ;)

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Vanlig marine list

Inlägg av Blom »

Wiwolake skrev:Har kollat runt lite och jag gillar Rawenwing så det blir det nog ;)
Då kör du en ass cool Rawenwing lista ;)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Vanlig marine list

Inlägg av Gonka Koff »

Jag håller med om att Ravenwing är bland det coolaste man kan spela. Dock vill jag, eftersom du verkar vara nybörjare, varna lite för att det är jäkligt svårt att vinna med dom, (-modellerna är väldigt dyra jämfört med vad de presterar). Så om det är så att dina spelkompisar kör stenhårda arméer kommer du nog inte ha så himla kul. Kör ni däremot kompat och mjukt är det säkert en höjdare!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Vanlig marine list

Inlägg av Röde »

Gör en Biker-lista utifrån vanliga Marine codexen och snickra ihop något eget spexigt HQ.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Wiwolake
Inlägg: 4
Blev medlem: 30 dec 2011, 20:47

Re: Vanlig marine list

Inlägg av Wiwolake »

Jag tänkte köra hela DA och har nu skaffat en predator och black reach med en kompis näst på listan är en speeder :D jag har även köpt en emperors champion som ska bli en librarian

Skriv svar