Necrons till Adepticon? 1850 poäng

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Lillen

Re: Necrons till Adepticon? 1850 poäng

Inlägg av Lillen »

Tio lansar och elva mindshackel scarabs borde sätta sitt mot dom. Men sen suger det i resten av match upsen.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Skcuzzlebumm skrev:ah, men kombinationen av C'tan + Tremor Stave är till stor hjälp mot hordes, något Nercons kämpar mot, och är också väldigt effectiv mot mech spam (33% chans att immobilisera).
Absolut, jag har funderat en del på kombinationen, men tappade sugen då jag insåg att tremor inte sitter kvar i assaultfasen.
Skcuzzlebumm skrev:Jag måste fråga var är Annihilation Barges i din nya listan? För mig de är för bra för punkter att inte ta.
Jag har väl fått för mig att dom kommer dö snabbt av meltor/psycannons, -därför har jag en massa Eldritch lansar istället. Vettfan vilket som är smartast egentligen, jag tappar ju en hel del synergi på att sätta lansar i mitt anti-infanteri.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Git

Inlägg av Git »

Får man ha två solar pulses per court? trodde att det bara var en, kan ha fel dock har inte codexen framför mig.

Användarvisningsbild
Per Andersson

Inlägg av Per Andersson »

Du har inte fel.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Git skrev:Får man ha två solar pulses per court? trodde att det bara var en, kan ha fel dock har inte codexen framför mig.
Nä, det var bara ett slarvfel från min sida. Jag har ändrat den posten nu.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Annihilation barges är tokbra. Mer saker som mots vill panga ned e nice. Och med 2 pulser så blir det svårare att fixa. Dels vill man verkligen döda lorderna, sedan vill man få tyst på de pangande bargerna. Command och annihilation barges hjälper varnadra väldigt mkt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar