Eldar 1500/1750
Re: Eldar 1500/1750
Jag har både harlequins och några jetbikes så jag ska nog ta och testa med dem också! Faktum är att jag hade med harlequins i listan först men byte ut dem mot scorpions.
För mer skytte antar jag att det är fireprism/s eller warwalkers som gäller?
Planen är, när jag och en kamrat har fixat till arméerna, att antagligen börja lira på DL. Är det vissa dagar/kvällar som det spelas 40k där? (för att vara kort OT)
För mer skytte antar jag att det är fireprism/s eller warwalkers som gäller?
Planen är, när jag och en kamrat har fixat till arméerna, att antagligen börja lira på DL. Är det vissa dagar/kvällar som det spelas 40k där? (för att vara kort OT)
Elden är det viktigaste medlet för strid.
-
Gonka Koff
Om det går att klämma in en till WL skulle det nog inte göra skada.
På DL brukar finnas 40k aktivitet där för det mesta, men kolla in vår hemsida, för det är en del ombyggnad på gång som kan ställa till det närmsta tiden http://roguetrader.nu/forum/
På DL brukar finnas 40k aktivitet där för det mesta, men kolla in vår hemsida, för det är en del ombyggnad på gång som kan ställa till det närmsta tiden http://roguetrader.nu/forum/
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Senaste utkastet ser ut på följande sätt:
Centern
Farseer (fortune)
10 Scorpions (exarch, biting blade)
5 Dire Avengers
10 Guardians (scatter laser)
2 Wraithlord (BL, EML)
Flankstyrka
10 Banshees (exarch, executioner, acrobatics in WS twin EML, SS)
10 Dire Avengers (exarch, bladestorm, 2x sc in WS twin EML, SS)
5 Fire dragons (in falcon)
1 Falcon (BL, Holo-fields)
Någon kommentar?
Centern
Farseer (fortune)
10 Scorpions (exarch, biting blade)
5 Dire Avengers
10 Guardians (scatter laser)
2 Wraithlord (BL, EML)
Flankstyrka
10 Banshees (exarch, executioner, acrobatics in WS twin EML, SS)
10 Dire Avengers (exarch, bladestorm, 2x sc in WS twin EML, SS)
5 Fire dragons (in falcon)
1 Falcon (BL, Holo-fields)
Någon kommentar?
håller med dansken. det är rätt najs att ha en defensiv scoring-falk.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Det jag skulle kunna göra, då jag max kommer att ha tillgång till två WS, är att ta bort en wraithlord och en dire avenger och lägga till en falcon med SL och holo-fields så att både lilla enheten avengers har en falcon, som strider i linjen, medan drakarna har en falcon som används i den rörliga styrkan. Tror ni att det är värt det?
Jag tycker personligen att Fire dragons i en Falcon känns som en väldigt motsägelsefull enhet.
Dragons funkar bäst up close, men Falcon vill hålla sig på avstånd för att undvika onödig eld. Att åka upp med den bara för att droppa Dragons känns som ett självmordsuppdrag för både Dragons och Falcon.
Dragons funkar bäst up close, men Falcon vill hålla sig på avstånd för att undvika onödig eld. Att åka upp med den bara för att droppa Dragons känns som ett självmordsuppdrag för både Dragons och Falcon.
5 fire dragons i en wave serpent är ibland bättre (det där med att man ibland får +1 på tabellen pajar lite grejen med holo-fields), om inte annat så är det billigare!
Jag är lite osäker på hur länge din avatar kommer leva? Blir han ett för tydligt mål? Hamnar han för långt bak när resten kör full fart framåt?
Själv älskar jag avataren, men skippar han bara för att han inte kan hänga med i båtarna.
Något som jag själv kör med just nu är 2x WL med lance och missile samt 3 WW med dubbla missiler, det ger rätt mycket anti-tank, som behövs i början för att spränga upp någon tank/transport så resten kan anfalla det.
Jag är lite osäker på hur länge din avatar kommer leva? Blir han ett för tydligt mål? Hamnar han för långt bak när resten kör full fart framåt?
Själv älskar jag avataren, men skippar han bara för att han inte kan hänga med i båtarna.
Något som jag själv kör med just nu är 2x WL med lance och missile samt 3 WW med dubbla missiler, det ger rätt mycket anti-tank, som behövs i början för att spränga upp någon tank/transport så resten kan anfalla det.