Usch!DHettNeck skrev:Japp, det är serbien som gäller 2013
Gråtarga demoner till defcon
-
Silversixx
Re: Gråtarga demoner till defcon
- speedfreek
Första gången jag inte ska med..
Och lika bra det?
Och lika bra det?
speedfreek skrev:Första gången jag inte ska med..
Och lika bra det?
VA!?Silversixx skrev:Usch!DHettNeck skrev:Japp, det är serbien som gäller 2013
Är det så jobbigt att åka till ett land där allt som är roligt inte är förbjudet. Ska jag skriva en guide?
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
- speedfreek
Är du från getodlarnas land?!
Bring it!
Bring it!
Ok visste inte att etc har börjat med komp och pb är ganska dåliga visst t5 och fnp men bara 5+ save och kan nte go to ground samt hysteriskt långsamma, så tycker de fortfarande att de är ganska dåliga.LillePer skrev:Läs restriktionerna... Måste slänga fateweaver eller 1 enhet screamers för att ta flamers. Och jag tycker inte 5 marines är bättre än 5 pb.
Finns nog ingen tåligare troop choice för de poängen. Långsamma, ja, men det är ju bara till för att ta objektiv, inte slåss, det har man screamers till. Det enda PBs verkligen är rädda för är ju demolishers, och de är inte alltför vanliga och mot denna listan kommer motståndaren ha fullt upp med, precis, screamers.kombat skrev:Ok visste inte att etc har börjat med komp och pb är ganska dåliga visst t5 och fnp men bara 5+ save och kan nte go to ground samt hysteriskt långsamma, så tycker de fortfarande att de är ganska dåliga.LillePer skrev:Läs restriktionerna... Måste slänga fateweaver eller 1 enhet screamers för att ta flamers. Och jag tycker inte 5 marines är bättre än 5 pb.
Hade gärna mött listan och erfara hur det är att bli fistad av fatescreamers, aldrig varit med om det innan, vem vet? En kanske gillar't?
Hoppas vi möts på DefCon
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
@kombat. Listan är ju inte till etc utan defcon som trådnamnet påpekar. Så det är där det är restriktioner 
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Förstår inte riktigt CSM detachmenten. Visst det e sjukt bra om man börjar och lottar rätt spells. Men:
- Chansen att få invis e drygt 50% och chansen att börja är 50%.
- Tar du inte bort en av demonernas styrka, svårigheten att ta first blood mot dem.
- Tvingas du gå 2:a så missar mots iaf en runda. Inte om där står kaosar på bordet. Visst kan man i teorin gömma allt. Men då kommer sorcern inte fylla så stor funktion.
Är det inte bara bättre att maxa ut på demoner? Eller har du en bananas idé till csm:sen?
- Chansen att få invis e drygt 50% och chansen att börja är 50%.
- Tar du inte bort en av demonernas styrka, svårigheten att ta first blood mot dem.
- Tvingas du gå 2:a så missar mots iaf en runda. Inte om där står kaosar på bordet. Visst kan man i teorin gömma allt. Men då kommer sorcern inte fylla så stor funktion.
Är det inte bara bättre att maxa ut på demoner? Eller har du en bananas idé till csm:sen?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Min idé ligger i att inte dö infiltrate döden. Och går jag tvåa så kan jag väl deploya en gömd obbe och reserva dem andra och offra 5 pläggisar för 15 gubbar till.