Orks lista 1750p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: Orks lista 1750p

Inlägg av XecrNist »

Painboyen är enda anledningen varför man tar en nobenhet, den är så sjukt cool alltså, gillar texten till den i regelboken, A Painboy patches up injured boyz hahah fan va skön

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Orks lista 1750p

Inlägg av HeadWar »

Den typen av lista som du postade här senast känns betydligt stabilare för turneringsspel, och kan nog vara ganska kul att spela med. Klen på Troops, men vill du inte spela hord ska du ju givetvis inte göra det. Det borde dessutom hjälpa upp din komp.

Du får bara ha en enhet med 'Ard Boyz.

Att ha både 'Eavy Armour, Cybork Bodies och en Painboy är överdrivet. Jag skulle skippa 'Eavy Armour, eftersom du ändå får 5+ från Cybork och sedan 4+ på FNP.

Pröva att slänga in lite skoj kombivapen till Nobzen för variation på modellerna, och kanske ta bort någon klo och någon Big Choppa. De behöver lite billigt kött som kan dö före de andra.

Du kan öka på hårdheten på listan ganska mycket genom att ha en andra Warboss istället för Weirdboyen, så att du får in båda Nobzenheterna i Troops, och dessutom får bra Ld på båda om bossen går tillsammans med dem. (Vilket han absolut ska göra.)

Fundera på att helt stryka den ena Nobzenheten, och ersätta med Meganobz.

Försök klämma in en enhet med Warbuggies eller Deffkoptas, så du får något som kan snurra runt och irritera fienden.

En Battlewagon skulle sitta fint tillsammans med "temat" maxkittade Nobz. Skulle dessutom erbjuda lite välbehövlig extra mobilitet till listan.

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Orks lista 1750p

Inlägg av Papa D »

Håller helt med HeadWar. Wierdboy är kul som bara den, jag försöker alltid få så många knasiga orktabell slag som möjligt, men du behöver mer troops, så gör din andra nobz mob till troops, för variation så är nobzmob kul och lite mer mobilitet skadar aldrig, dessutom är det sjukt kul att konverta till en bataljvagn.

Papa D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Orks lista 1750p

Inlägg av Gonka Koff »

Jag har gjort en snabb överslagsräkning mot den kompmall som är under utveckling, och som det nu ser ut, så kommer din armé får en rysligt låg komp (tror att du har över 100 minus!). Det är motsvarar knappast hårdheten på din lista, du råkar bara ha val som är svåra att ge rättvisa, utan att öppna luckor som går att utnyttja. En subjektiv komp skulle vara betydligt snällare mot dig.

Mallen finns här: http://www.foreningenylva.org/forums/in ... =0&start=0

EDIT: Jag skrev litet konstigt, jag menade att den uträknade kompen hamnar under 0, inte -100! Och som HeadWar skriver kostar ju varje klo över 2 10 KP styck, så det är inte så svårt att kompopta denna lista.
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 17 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Orks lista 1750p

Inlägg av HeadWar »

Men tar man bort 4-5 klor blir det väl mer rimligt?

Skriv svar