Hur skulle ni göra...
Re: Hur skulle ni göra...
3st Stormfåglar med MM och PC = 600pväl?
4st RB med LC/TWPG = 620p väl?
4st grupper på 5st ass-marines varav en i varje grupp har en MG
1st Vindi
1st Furi Dread
1st Libb Dreadnought (Lance, Wings)
5st Ass Termosar (4st TH/SS, 1st LC)
Detta har jag hemma, snart målat och klart! Stenhård eller helt sämst? Va ligger poängen på ungefär?
4st RB med LC/TWPG = 620p väl?
4st grupper på 5st ass-marines varav en i varje grupp har en MG
1st Vindi
1st Furi Dread
1st Libb Dreadnought (Lance, Wings)
5st Ass Termosar (4st TH/SS, 1st LC)
Detta har jag hemma, snart målat och klart! Stenhård eller helt sämst? Va ligger poängen på ungefär?
Du sitter på 4st heavy. Annars så tror jag det är ca 1890p.
Men här är en lista. Försökte gå efter vad du har.
Hq:
Libby 100p Nr1
Elits:
Sanguinary, power sword - 65p Nr1
Sanguinary , power sword – 65p Nr2
5st Ass Termosar (4st TH/SS, 1st LC) 220p Nr1
5st Ass Termosar (2st TH/SS, 3st LC) 210p Nr2
Troops:
5st Ass-marine, Melta, Melta bomb, sitter i RB med LC/TLPG
5st Ass-marine, Melta, Power fist, sitter i RB med LC/TLPG 660p
Fast:
Landspeeder , HB , Typhoon 90p
Heavy:
Stormfåglar med MM och PC Nr1, 200p
Stormfåglar med MM och PC Nr2, 200p
Vindicator, dozer blade - 150p
Tot 2000p
Detta tror jag skulle funka för dig och vara ganska rolig att spela. Men det gäller att fåglarna kommer fram och får leverera. Turn 1 och 2 måste man koncentrera sig på flak eller andra flygare.
Har försökt att hålla mig till vad du har och få till en någorlunda lista efter det. Skippar du 2st sang och landspeeder får du in en dread (då får du även lite p över) . Men det är en fin feel no shite dom ger till dina termisar.
Lycka till!
Men här är en lista. Försökte gå efter vad du har.
Hq:
Libby 100p Nr1
Elits:
Sanguinary, power sword - 65p Nr1
Sanguinary , power sword – 65p Nr2
5st Ass Termosar (4st TH/SS, 1st LC) 220p Nr1
5st Ass Termosar (2st TH/SS, 3st LC) 210p Nr2
Troops:
5st Ass-marine, Melta, Power fist, sitter i RB med LC/TLPG 660p
Fast:
Landspeeder , HB , Typhoon 90p
Heavy:
Stormfåglar med MM och PC Nr1, 200p
Stormfåglar med MM och PC Nr2, 200p
Vindicator, dozer blade - 150p
Tot 2000p
Detta tror jag skulle funka för dig och vara ganska rolig att spela. Men det gäller att fåglarna kommer fram och får leverera. Turn 1 och 2 måste man koncentrera sig på flak eller andra flygare.
Har försökt att hålla mig till vad du har och få till en någorlunda lista efter det. Skippar du 2st sang och landspeeder får du in en dread (då får du även lite p över) . Men det är en fin feel no shite dom ger till dina termisar.
Lycka till!
Ta bort Power Swords från prästerna, lägg till så mycket stormsköldar som möjligt på terminators (gärna på alla) och byt Plasma Cannons mot Assault Cannons, sen är du hemma 
Edit, ta även bort alla extra saker på dina assault marines samt din typhoon och lägg till en Furioso dread med klor. Och searchlights på alla fordon är viktigt att ha. Blir det poäng över kan du lägga de på Assault marines.
Ganska hård BA lista, den funkar nog bra så länge du inte möter den värsta osten.
Edit, ta även bort alla extra saker på dina assault marines samt din typhoon och lägg till en Furioso dread med klor. Och searchlights på alla fordon är viktigt att ha. Blir det poäng över kan du lägga de på Assault marines.
Ganska hård BA lista, den funkar nog bra så länge du inte möter den värsta osten.
Alexander Merinen
Zurken skrev:Ta bort Power Swords från prästerna, lägg till så mycket stormsköldar som möjligt på terminators (gärna på alla) och byt Plasma Cannons mot Assault Cannons, sen är du hemma
Assault Kanonen för att möjligtvis ta bort fler hullpoints per tur? Varför klor på Furien och ere dumsnålt att spara in på searchlights? Och sista frågan, vad är den "den värsta osten"?
Assault Cannons för vara bättre på att skjuta ut lättare fordon och infanteri (Plasma kanonen missar ju 1 av 6 skott rakt av och det är sällan man får in mer än 2 per platta). Klor på Furioson för att kunna klyva igenom alla blobbar som är populära nu förtiden. 5 Terminators tycker ofta det är rätt knepigt att ta sig igenom 50 guardsmen, en furioso med re-roll to hit (från libben) löser det på en tre-fyra närstridsrundor om han inte stoppas.
Searchlights eftersom det är nightfight i varje mission nuförtiden. Hjälper dina Raxorz att panga andra bilar ganska mycket.
Värsta osten är necron flygarna (vilket du har en hyfsad chans emot), Tyranidernas Psychic farm (som är ganska tungt för dig) och demonernas Screamer Spam (vilket är ganska omöjligt för dig), skulle jag säga. Sen har GK/SW en del tunga listor, men de klarar du dig nog hyfsat mot. En IG dakka-dakka lista kan också vara jobbigt för dig.
Searchlights eftersom det är nightfight i varje mission nuförtiden. Hjälper dina Raxorz att panga andra bilar ganska mycket.
Värsta osten är necron flygarna (vilket du har en hyfsad chans emot), Tyranidernas Psychic farm (som är ganska tungt för dig) och demonernas Screamer Spam (vilket är ganska omöjligt för dig), skulle jag säga. Sen har GK/SW en del tunga listor, men de klarar du dig nog hyfsat mot. En IG dakka-dakka lista kan också vara jobbigt för dig.
Alexander Merinen
Vore intressant att möta en Screamer spam bara för att se vad i hela friden den armén pysslar med..
Så det du vill säga är att det är en bra lista så länge man inte möter något bra?Zurken skrev: Värsta osten är necron flygarna (vilket du har en hyfsad chans emot), Tyranidernas Psychic farm (som är ganska tungt för dig) och demonernas Screamer Spam (vilket är ganska omöjligt för dig), skulle jag säga. Sen har GK/SW en del tunga listor, men de klarar du dig nog hyfsat mot. En IG dakka-dakka lista kan också vara jobbigt för dig.
Sen är det väl inte Screamers i sig som är det jobbigaste, utan just kombinationen screamers och flamers. Var för sig är de hyfsat hanterbara men de kompletterar varandra väldigt fint.
Ere bara jag som tycker att dom e sjukt fula modeller, screamers och flamers?