Den stora copypaste tråden
-
Silversixx
Re: Den stora copypaste tråden
Klus, varför vill du polarisera debatten?
Precis som L3go framförde så handlar det om nyansskillnader i spelsynsätt. Inte om hur den ena gruppen vill tävla och den andre vill spela rollspel med levande ljus och fantasy-hårdrock i bakgrunden.
Precis som L3go framförde så handlar det om nyansskillnader i spelsynsätt. Inte om hur den ena gruppen vill tävla och den andre vill spela rollspel med levande ljus och fantasy-hårdrock i bakgrunden.
-
Desertlord
Ha Ha,Papa D skrev:HAHA - rolig tråd. Sen in i diskussionen tycker jag:
1. Copypaste listor e sjukt trista att kolla på på internet,
2. Ofta kul att spela
3. Och roliga att möta, de e lixom lite skönt att veta att alla gubbar i alla listor har 1 melta per unit.
4. Om alla försöker ha en av varje unit i sin lista, kommer alla listor se likadana ut, för att mångfald ska finnas, måste copybajs listor finnas.
5. Bry dig inte om vad alla säger här, folk rantar å beter sig, kommer ihåg en av de första kommentarerna jag fick på svenska40k av en copypaste ivrare: Copybajs. De var allt de stod, i nästa tråd, hade samma person gjort en jättespännande lista med nåt så varierat som 3 x 3 broadsides.
6. Spelar just nu en egen copy bajs, den e skitskoj, och bra på helt andra sätt än vad jag förvänta mig... jag har skapat den för att tvinga mig själv att inte spela 20-0 assault listor.
7. Listan e till Fantasia okompat och alla copy/bajs allergiker, se bort, denna kommer svida.
Librarian w Shield, fear of darkness
5 Assmarines w melta
1 HB raxxor
5 Assmarines w melta
1 HB raxxor
5 Assmarines w melta
1 HB raxxor
5 Assmarines w melta
1 HB raxxor
5 Assmarines w melta
1 HB raxxor
3 Typhoons w HB
3 Typhoons w HB
3 Typhoons w HB
1 Vindicator
1 Vindicator
1 Vindicator w Dozerblades
Sug på den!! Hahah Copybajs for the win!!
Papa D
Precis så ska en Copypastelista se ut som är tråkig att kolla på Internet men rolig att spela..
/F
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0
Han vill inte att hans armé skall vara för bra så han stannar på 8. 9 broadsides är ju fusk!imp skrev:Aldrig mer än åtta enheter broadsides?!!speedfreek skrev:(och jag har aldrig spelat med mer än åtta av dem...)
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
- speedfreek
- theWatchman
Den ser ut lite som min lista till fantasia, fast jag har fler och hårdare enheter, mer skytte och mera fusk!!!Papa D skrev:HAHA - rolig tråd. Sen in i diskussionen tycker jag:
1. Copypaste listor e sjukt trista att kolla på på internet,
2. Ofta kul att spela
3. Och roliga att möta, de e lixom lite skönt att veta att alla gubbar i alla listor har 1 melta per unit.
4. Om alla försöker ha en av varje unit i sin lista, kommer alla listor se likadana ut, för att mångfald ska finnas, måste copybajs listor finnas.
5. Bry dig inte om vad alla säger här, folk rantar å beter sig, kommer ihåg en av de första kommentarerna jag fick på svenska40k av en copypaste ivrare: Copybajs. De var allt de stod, i nästa tråd, hade samma person gjort en jättespännande lista med nåt så varierat som 3 x 3 broadsides.
6. Spelar just nu en egen copy bajs, den e skitskoj, och bra på helt andra sätt än vad jag förvänta mig... jag har skapat den för att tvinga mig själv att inte spela 20-0 assault listor.
7. Listan e till Fantasia okompat och alla copy/bajs allergiker, se bort, denna kommer svida.
Librarian w Shield, fear of darkness
5 Assmarines w melta
1 HB raxxor
5 Assmarines w melta
1 HB raxxor
5 Assmarines w melta
1 HB raxxor
5 Assmarines w melta
1 HB raxxor
5 Assmarines w melta
1 HB raxxor
3 Typhoons w HB
3 Typhoons w HB
3 Typhoons w HB
1 Vindicator
1 Vindicator
1 Vindicator w Dozerblades
Sug på den!! Hahah Copybajs for the win!!
Papa D
Som sagt, jag ville förstå hur andra spelare som tycker annorlunda tänker och även förklara hur jag tänker så att vi alla kan förstå varandra bättre istället för att sitta och störa sig.Silversixx skrev:Klus, varför vill du polarisera debatten?
Sen blev det lite mer eldkrig än jag räknat med men så brukar det ju bli :p
Men inget ont som inte har något gott med sig, jag har ju fått höra flera olika synpunkter och förklaringar så jag kan väl känna att att jag fått svar på mina frågor. Med tanke på att många kollat och kommenterat i tråden så gissar jag på att det var ett intressant ämne för många, copypaste diskussioner brukar ju komma upp småspontant i flera trådar så det var väl bra att alla fick skriva av sig ordentligt.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
WordKlus skrev: ...det var väl bra att alla fick skriva av sig ordentligt.
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
välkommen till svenska40k.seKlus skrev:Sen blev det lite mer eldkrig än jag räknat med men så brukar det ju bli :p
instämmer. det är lätt att bli kategorisk och falla in i "hur fan kan folk tycka så? vilka idioter". jag antar att folk nu iaf kan "agree to disagree". ska vi starta en dylik tråd om att "spela för att vinna".Klus skrev: Men inget ont som inte har något gott med sig, jag har ju fått höra flera olika synpunkter och förklaringar så jag kan väl känna att att jag fått svar på mina frågor. Med tanke på att många kollat och kommenterat i tråden så gissar jag på att det var ett intressant ämne för många, copypaste diskussioner brukar ju komma upp småspontant i flera trådar så det var väl bra att alla fick skriva av sig ordentligt.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Copy Paste är skoj om jag vinner. Vinner du så suger det. 
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Röde.. trodde aldrig jag skulle säga de men.. you rule!! =)
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten