1750pts Nurgle Daemons

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

1750pts Nurgle Daemons

Inlägg av XecrNist »

HQ:
Great Unclean One
- Cloud of Flies
/165pts

Epidemius
/110pts

Troops:

11 x Plaguebearers
/165pts

11 x Plaguebearers
/165pts

11 x Plaguebearers
/165pts

11 x Plaguebearers
/165pts

11 x Plaguebearers
/165pts

Heavy Support:

Daemon Prince
-Mark of Nurgle
-Daemonic Flight
-Iron Skin
-Cloud of Flies
-Noxious Touch
/215pts

Daemon Prince
-Mark of Nurgle
-Daemonic Flight
-Iron Skin
-Cloud of Flies
-Noxious Touch
/215pts

Daemon Prince
-Mark of Nurgle
-Daemonic Flight
-Iron Skin
-Cloud of Flies
-Noxious Touch
-Instrument of Chaos
/220pts

/1750pts

Kanske lite ostigt men vad tycks?
Senast redigerad av 1 XecrNist, redigerad totalt 9 gånger.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: 1750pts Nurgle Daemons

Inlägg av speedfreek »

Inte mycket till variation iaf...

Joppe
Inlägg: 383
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:39

Re: 1750pts Nurgle Daemons

Inlägg av Joppe »

Möglig ost isåfall. Bör med rätta få ganska dålig komp.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: 1750pts Nurgle Daemons

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag tycker din lista är festlig. Jag har svårt att se hur man vinner mot den med skyttearméer och jag skulle nog inte ge den särskilt mycket komp alls. Men den är ju som sagt festlig!

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: 1750pts Nurgle Daemons

Inlägg av Nefrums »

Den är lite småsvår att skjuta ut, men den kan och andra sidan inte göra nån skada. Den kommer antagligen att få mycket låg komp pga den totala bristen på variation. Den kommer desutom att vara extremt tråkig att spela..

Variera storleken på enheterna lite, ut med en av prinsarna och in med ett gäng sniglar, så får du en lista som är bättre, får bättre komp och är lite roligare att spela...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: 1750pts Nurgle Daemons

Inlägg av XecrNist »

Men alltså den är ju så jävla skoj, i teorin alltså, Tallyman and Friends, men funderar på att införskaffa en sådan armé till Slemcon men om den suger på sitt komp så blir det väl en tråkig csm lista, men kanske ska ha den bara för att vara unik :P

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: 1750pts Nurgle Daemons

Inlägg av Jocke Rapp »

Nu vill jag reda ut nånting. Gör verkligen en varierad storlek på enheterna att armén blir roligare att spela...?

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: 1750pts Nurgle Daemons

Inlägg av XecrNist »

Jag tycker att det inte spelar någon roll, men alltså jag vill göra den armén och lira med men om all tycker att den är tokostig och kommer kompa typ 0 så blir man ju lite osäker eller så spelar man med den och ser vad som händer, med sniglar så förutsätter jag att du menar nurglings, visst om man har med epidemius så kan dom nog vara bra, men det förutsätter att man har dödat 20 gubbar så man får hemska bonusar

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: 1750pts Nurgle Daemons

Inlägg av speedfreek »

Jag tror snarare han menar Beasts of Nurgle.

Och om man ska begränsa sig genom att bara ha en gud kan man iaf försöka ha av allt den guden kan erbjuda.
In med Nurglings och Beasts!

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: 1750pts Nurgle Daemons

Inlägg av XecrNist »

jaha men dom är inte så himla heta egentligen, men kanske kan tas att fundera på, men man vill ha snabba saker som fort gör att man får upp 20+ kill bonusen, och beasts är väl inte det bästa man kan använda för att göra det, men tåls att tänka på, men nurglings, alltså kan dom vara effektiva på tuneringar? DOm kan inte hålla objektiv och är ganska veka, visst 3 w och 5+ save men alltså peppra en salva med en enhet så dör någon eller några baser, sen beasts är ganska dyra om man jämför med fiends eller crushers men eftersom jag vill lire ren nurgle armé så blir det ju dom eller plaguebearers, men man vill ha mkt troops i 5th edition så det är ju svårt att välja, minst två prinsar är i alla fall ett måste

Skriv svar