Hjälp med Harleyquins + Allierade lista

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer

Eldar eller Darl Eldar som Allies?

Eldar
10
56%
Dark Eldar
8
44%
 
Antal röster: 18

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Hjälp med Harleyquins + Allierade lista

Inlägg av benmannen »

Det där ser ut som två bra bomber!

Jag har spelat en hel del med Dark Artisan och de har inte dött i en enda match trots aggressivt deepande. De är dyra men värda det. Intressant ide att inkludera dem! Talosen behöver instakill vapnet så fäde inte fastnar i multiwoundsenheter.

Jag skulle nog skippa archangeln och ge archonen en Blaster istället.

Men bomber är bra för Harlequins. Nära är bra!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Cegorach
Inlägg: 11
Blev medlem: 27 okt 2015, 02:49

Re: Hjälp med Harleyquins + Allierade lista

Inlägg av Cegorach »

Jag ska också börja med Harlequins :) dock har jag inte tänkt alliera in någon annan armé, ni har inte några tips på hur man kan bygga en lagom bra lista utan allierade?

Om man vill köra på leadershipdumpen så kan nog psychic shriek vara en riktigt bra kombo :)

Ha de gött!

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: Hjälp med Harleyquins + Allierade lista

Inlägg av Iambroborn »

Cegorach skrev:Jag ska också börja med Harlequins :) dock har jag inte tänkt alliera in någon annan armé, ni har inte några tips på hur man kan bygga en lagom bra lista utan allierade?

Om man vill köra på leadershipdumpen så kan nog psychic shriek vara en riktigt bra kombo :)

Ha de gött!
Tjänare. Efter att ha spelat lite nu så skulle jag nästan säga att du behöver allians för att klara dig i spel. Banshee masker från eldar och/eller webway portal från dark eldar.
Du får ingen bra leadership dump utan armour of misery och shriek måste man rulla för att träffa. Vilket inte behövs för archangel of pain.

Men kör man en ren lista så skulle jag kört den största formationen pga rerolla ++save på1or. Tänk då även på att fordonen får detta! Med mirror lanchers så kan de dvs få 4++ med re-roll på 1. Ganska bra :) Då kan mannästan garantera att fordonen håller genom runda ett så att du sedan kan åka, droppa gubbar, springa och chargea. Sedan hit and runnar dui morståndarens tur för att få charge igen.

Till detta hade jag även kört en fullmaxad falouchus blade formation. Pga deras jink re-roll och T4 så kan de ta overwatch smällen från dina caress trupper. För sorgligt nog så kan man förlora striden innan man ens är inne. Varje quinn är ju 4 attacker mindre xD

Ge glavie till alla bikes för guds skull!

De enda som kanske inte behöver är 2x2 som man måste ta i stora formationen. Dessa kan du ge haywire och jaga fordon plus objektiv med istället :)

Cegorach
Inlägg: 11
Blev medlem: 27 okt 2015, 02:49

Re: Hjälp med Harleyquins + Allierade lista

Inlägg av Cegorach »

Helt glömt bort att svara på detta ser jag men bättre sent än aldrig :)

Min lista har tillslut blivit inallierade med eldar:

2xShadowseer
1xSolitaire(För cool för att motstå, stoppar in honom i en transport)

3x5 troupes(alla med caress, 2 med starweaver)

2x starweaver

1 voidweaver

Eldar
Seercouncil formationen

Crimson hunter formationen

Har bara spelat mot en närstridslista hittils men funkar mycket bra, för min del blir den lagom competetive :)

Allt är givetvis converterat som harlies :)

Skriv svar