Hjälp med Necrons 1000p 7th!

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Grizzlyhunte
Inlägg: 23
Blev medlem: 15 feb 2016, 22:31
Ort: Falun

Hjälp med Necrons 1000p 7th!

Inlägg av Grizzlyhunte »

Hallå!

Tänkte fråga efter hjälp av er mer rutierande spelare, har precis börjat med 40k och har inte för stor kunskap ännu om klassen och spelstilen (ännu) och vänder därmed mig till Er för jag ska nämligen spela en vänskaplig turneringe till helgen. :)

Om någon vänlig skäl skulle vilja ge mig några tips hur de skulle välja av dessa för en 1000p armé samt utrustning på dem.

Min armé består av:

1 Overlord (+1 overlord från barge)
24 Warriors
5 Immortals
5 Lychguards (med sköld+svärd)
3 Tomb Blades
3 Wraiths (whipcoils på)
6 Scarabs
1 Canoptek Spyder
1 Ghost Ark
1 Annihilation Barge
1 Triarch Stalker


Oerhört tacksam för all information oavsett hur mycket/lite det är! :)
"NECRONS - Because Dawn of War needed a race which wouldn't scare children with blood"

dempaattack
Inlägg: 89
Blev medlem: 05 feb 2016, 13:09

Re: Hjälp med Necrons 1000p 7th!

Inlägg av dempaattack »

Hej Grizzlyhunte. Vet inte om du har fått hjälp redan. Men kan skriva lite vad jag har för erfarenhet. Jag har även själv börjat med 40k igen.

HQ
Overlord: med en warscythe. Är det alltid bra att ha, kostar inte så mycket i points. Får avgöra själv om den kostar för mycket i en 1000pts arme. Du kan gå Lord, men Lord har bara 2 attacker.
Kan va onödigt att ha en Warscythe på en Lord.

Troops

Warriors: Du måste juh har troops. Dom är helt okej.
Immortals: Jag har själv bara 5st. Det känns som att 5st är för få, tror att 10 är vägen att gå. Mina har gauss, du får väll avgöra vad du vill ha på dom.

Elite

Lychguards: Ha 5st och sätt in din Overlord, vips så har du en riktigt bra melee enhet. Har inte själv fått använda den en. Nästa vecka då får dom komma ut och leka för mig=P

Triarch Stalker: Denna är bra om du håller den innom 6" från skjuta enheter. Du har inte mycket anti monster shooting. Så Twin-linked gauss cannon brukar jag ha på den. Du kan gå för heat ray också. Den är väldigt bra om du har destroyers.

Fast Attack

Wraiths: Dom här ska man bara få in i combat asap. Denna enhet är bra på flanken. Kom ihåg att dom där oftast av massan av skott. Så att sätta dom på flanken är en smart ide. För du vill inte ha hela motståndarens arme skjuta på dom. Fixa 6st sen. Jag har det i min 1500pts arme.

Scarabs: Har inte använt dessa. Så kan inte uttala mig om dom.

Tomb Blades: Samma här äger dom inte själv.

Ghost ark: Har inte den här heller. Men du kan sätta in 10 Warriors och använda den som en gunboat. För den kan få ut en massa skott.

Heavy:

Annihilation Barge: Har inte denna. Men den kan pumpa ut bra med str 7 skott. Kan va bra om du vill ta hand om Rhinos / trukks.

Spyder: Samma här, äger inte denna.

Ett tips är att fixa 3 Heavy destroyers. För man kan behöva något som kan skada MC. Warriors kan ta hand om tanks med sina gauss vapen.
Om du vill kan jag skriva min 1000pts lista.

MvH Dennis

Skriv svar