Demoner

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
sonofanurgle
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 feb 2016, 20:10

Demoner

Inlägg av sonofanurgle »

Halloj

Hade tänkt att dra igång det här med 40K då fantasy inte riktigt känns lika roligt spel som i 8th längre, nya utmaningar och ny start på spelande.

Men har ingen aning angående vad man ska satsa på för trupper, hade tänkt mig 1850p som det mesta turneringarna verkar ha som gräns.

Någon härlig människa som kanske har lite tankar om en mysig Mono-Nurgle lista?

Iaf tänkt att dra på Lincon som första turnering :)

Mvh
Niklas

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Demoner

Inlägg av Twinkle »

Tja, ett första tips är nog att köpa codexen för demoner eller låna ett ex för det finns väldigt mycket att mixtra med. :geek:

sonofanurgle
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 feb 2016, 20:10

Re: Demoner

Inlägg av sonofanurgle »

Hejsan

Har codexet :)

Mer en tanke på hur man ska bygga grunder, ska man satsa på GuO, 2xprinsar med wings, 2-3 PB units med Plaguebanner, större unit Flugor med AP2 +1S svärdet på champ och få in Grimoire.
Hur mycket psyker lvls ska man satsa på och vilken typ av magi ska man har?

Eller ska man satsa på något annat?

Är inte helt inne i hur metat ser ut för Sverige turneringarna så lite svårt att mecka något runt det :)

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Demoner

Inlägg av Twinkle »

Jag kan som en noob som återvänt till 40k efter ett 25 års break tipsa om att en del turneringar publicerar armelistor, så på turneringsdelen av forumet kan det kanske finnas lite tips.

Här är t.ex. listor för gothcon 2015: http://speltok.se/gothcon40k/signup2015 ... owArmyList#

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Demoner

Inlägg av Flogger »

Är det en gud som gäller eller är du inne på att mixa?

Demonerna fick precis ett nytt detachment som kallas Daemonic Incursion och där är det fullt möjligt att spela en nurgle lista som är riktigt hård :)

Jag spelade nurgle demoner på gothcon 2014 och kom trea, det är en rolig armé att spela då den är väldigt tålig. Däremot har den rejäla svårigheter då den är långsam (förutom för flugorna) samt kan den inte disha ut lika mycket skada som khorne eller slaanesh. Men nu med deras nya formationer (framför allt Rotswarm) så är de sjukt häftiga, så jag själv funderat på att lira dem på GothCon i år :)

Att införskaffa:

GUO - alltid bra och stabil
Nurgle heralder - gärna på palanquins, hårda rackare som buffar bra
Plaguebearers - 10-20st är alltid trevligt
Nurglings - Dessa är KUNGAR! Sätt dem i infiltrate, outflank eller bara deepa ner dem på objektiv i ruiner och se på när motståndaren förgäves försöker plocka 12 wounds genom 2+ cover save.
Beasts of Nurgle - Dessa är roliga och söta, tåliga men slår inte så hårt.
Plague Drones - Matchens mask i alla matcher typ, för att använda en worms2 referens. 6-7st är himla trevligt att ha i en armé. Gärna med plague banner och en champ med ap2 svärd eller instant death svärd :)
Nurgle demonprinsar - Dessa är allmänt känt som stenhårda pjäser. Med ap2 och instant death på sina attacker samt level 3 psykers kan de bli nasty. Dock fruktansvärt dyra och möter de S10 säger det splatt!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

sonofanurgle
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 feb 2016, 20:10

Re: Demoner

Inlägg av sonofanurgle »

Tack för all input :)

Ja tanken är att köra Mono Nurgle då jag bygger alla modellerna själv med GS

Så runt 5-6 Drones med AP2 vapen på champ och plaguebanner?

Btw, kan demoner ha såna där häftiga Titaner?

Funderar på Kugath Plaguefather eller ska man köra vanlig GuO?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Demoner

Inlägg av Flogger »

Jag köpte FW gargantuan Scabeiathrax och brukar spela honom som Ku'Gath. Men en vanlig GUO är SÅ mycket bättre än båda två :)

Demoner kan inte ha några titaner förutom daemon lords (och de får Max utgöra 25% av armén och kostar 666,777,888,999 poäng). Däremot har vi häftiga stora figurer som vi kan spela som vanliga monster :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

sonofanurgle
Inlägg: 4
Blev medlem: 28 feb 2016, 20:10

Re: Demoner

Inlägg av sonofanurgle »

hehe ok

Ah men tack för tipsen iaf :)

Ses antagligen på Lincon

Skriv svar