Khorne Daemonkin - är de nå bra?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Khorne Daemonkin - är de nå bra?

Inlägg av Ajvar »

Som titeln antyder undrar jag om hur bra codexet är så där i största allmänhet :-)

Lite sugen på ny armé och att ge mina stackars sunkiga CSM lite demonkompisar känns som det tuffaste just nu om det också kan göra att de får vinna lite matcher. Jag har läst lite olika åsikter om hur bra armén är och undrar vad folk här tycker?

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: Khorne Daemonkin - är de nå bra?

Inlägg av leidstedt »

Jag la ner projektet då jag tyckte att det blev för enformigt spel. Annars gillar jag konceptet. Fluffet är fantastiskt.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Khorne Daemonkin - är de nå bra?

Inlägg av Ajvar »

Ja det kanske kan bli lite enahanda. Har dock läst om många som tycker de är roliga att lira, den här t ex: http://www.spikeybits.com/2015/08/runni ... e-atc.html

Denna killen lyckades också bra i turneringen han skrev om och tycker att det är en ganska bra lista, 1d4chan såger den dock ganska kraftigt. Jag vet inte hur trovärdiga de här sidorna är så vore gott med lite tips härifrån.

Inga kloka spelare med erfarenhet av Daemonkin som vill dela med sig av sina erfarenheter?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Khorne Daemonkin - är de nå bra?

Inlägg av Flogger »

De är absolut bra. Dock inte bonkers brutna som Eldar, Tau, Space Marines eller så. Men de är roliga att spela och har en härlig feeling liksom :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

nerash
Inlägg: 133
Blev medlem: 25 dec 2014, 22:16
Ort: Skåne: Landskrona

Re: Khorne Daemonkin - är de nå bra?

Inlägg av nerash »

de är roliga att spela med!

men slaugther cult är Nästan ett måste, då slaugther cult genererar ett extra blood thie point, vilket gör att du är garanterad ett point per runda.

jag älskar rörlighet så gore pack är underbart för det.
älskar även faktumet att man kan blanda in demoner så som du känner för(så länge det är khorne) utan CAD,
om du vill ha en CAD så kan du ge alla mark of khorne för att de faktiskt skall kunna ta nytta av reglerna som finns i deamonkin kodexet,
sedan så är det som många säger man massakerar eller blir massakerad!
har lite erfarenhet men jag slänger mig i vågor framåt och hopas på det bästa och har roligt på vägen

Skriv svar