ETC 2016 - alla arme-listor

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

ETC 2016 - alla arme-listor

Inlägg av leidstedt »

Nu är jag ingen expert men den Belgiska spelaren har satt en Commisar som Warlord. Jag är medveten om att det är en formation men Commisarer får inte vara warlords. Får de vara warlords i formationer?

Även i England spelare 1, Frankrike spelare 6 ( det är primarisen som är warlord men kan inte heller vara warlord), Italien spelare 1 och Polen spelare 1.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: ETC 2016 - alla arme-listor

Inlägg av fauh »

Lagom med psyktärningar det kommer kastas...

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: ETC 2016 - alla arme-listor

Inlägg av Elevatorlake »

Har pirahnor alltid varit sådär poppis i taulistor? Nu är det ju en drös i varenda taulista. För en som inte är så kunnig, vad är grejen med pirahnorna?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Re: ETC 2016 - alla arme-listor

Inlägg av DarkMessiah »

leidstedt skrev:Nu är jag ingen expert men den Belgiska spelaren har satt en Commisar som Warlord. Jag är medveten om att det är en formation men Commisarer får inte vara warlords. Får de vara warlords i formationer?

Även i England spelare 1, Frankrike spelare 6 ( det är primarisen som är warlord men kan inte heller vara warlord), Italien spelare 1 och Polen spelare 1.
Varför skulle inte en Commissar/Primaris få vara Warlord?
Alla Characters får vara Warlords.

Det finns inga Senior Officers i de listorna, och dessutom gäller Chain of Command endast Lord Commissars, inte vanliga Commissars. Fast nu spelar den ändå ingen roll då det som sagt inte finns några Seniors ;)

Användarvisningsbild
DarkMessiah
Inlägg: 378
Blev medlem: 13 feb 2012, 12:32
Ort: Hallstahammar

Re: ETC 2016 - alla arme-listor

Inlägg av DarkMessiah »

Belarus
Spelare 1

FA1: 3 Tomb Blades (54) 3*Nebuloscope(6) 3*shield vanes(6) 3 shadowlooms (3) [69]
FA2: 3 Tomb Blades (54) 3*Nebuloscope(6) 3*shield vanes(6) 3 shadowlooms (3) [69]
FA3: 3 Tomb Blades (54) 3*Nebuloscope(6) 3*shield vanes(6) 3 shadowlooms (3) [69]


Illegalt
En Tomb Blade får ta antingen Nebuloscope eller Shadowloom, inte bägge två.

leidstedt
Inlägg: 650
Blev medlem: 26 aug 2012, 00:47

Re: ETC 2016 - alla arme-listor

Inlägg av leidstedt »

DarkMessiah skrev:
leidstedt skrev:Nu är jag ingen expert men den Belgiska spelaren har satt en Commisar som Warlord. Jag är medveten om att det är en formation men Commisarer får inte vara warlords. Får de vara warlords i formationer?

Även i England spelare 1, Frankrike spelare 6 ( det är primarisen som är warlord men kan inte heller vara warlord), Italien spelare 1 och Polen spelare 1.
Varför skulle inte en Commissar/Primaris få vara Warlord?
Alla Characters får vara Warlords.

Det finns inga Senior Officers i de listorna, och dessutom gäller Chain of Command endast Lord Commissars, inte vanliga Commissars. Fast nu spelar den ändå ingen roll då det som sagt inte finns några Seniors ;)
Jo jag läste på och kom fram till samma slutsats. Ska sätta ihop en lista med Sentineller och Vendettor och göra vendettan till warlord. Fan vad jag hatar formationer.

Användarvisningsbild
Skcuzzlebumm
Inlägg: 240
Blev medlem: 27 jan 2011, 23:09
Ort: Göteborg

Re: ETC 2016 - alla arme-listor

Inlägg av Skcuzzlebumm »

DarkMessiah skrev:Belarus
Spelare 1

FA1: 3 Tomb Blades (54) 3*Nebuloscope(6) 3*shield vanes(6) 3 shadowlooms (3) [69]
FA2: 3 Tomb Blades (54) 3*Nebuloscope(6) 3*shield vanes(6) 3 shadowlooms (3) [69]
FA3: 3 Tomb Blades (54) 3*Nebuloscope(6) 3*shield vanes(6) 3 shadowlooms (3) [69]


Illegalt
En Tomb Blade får ta antingen Nebuloscope eller Shadowloom, inte bägge två.
Vi (domare) vet.

Kan du hitta vilken andra 3 listor i Belarus är också fel?

De kommer börja med ett enormt mängd minus poäng.
refabricated skrev:Och jag som tänkte spela fluff...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: ETC 2016 - alla arme-listor

Inlägg av DHettNeck »

Elevatorlake skrev:Har pirahnor alltid varit sådär poppis i taulistor? Nu är det ju en drös i varenda taulista. För en som inte är så kunnig, vad är grejen med pirahnorna?
Phirana wing formationen är väldigt bra.å, det är därför. Dom är mest till för gratis drones.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Jesper77
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 sep 2013, 22:47

Re: ETC 2016 - alla arme-listor

Inlägg av Jesper77 »

Tycker de flesta av storlagen följer metat och inte allt för mycket sticker ut föruttom de som kör illegala listor ;) Dock är det några som gjort helt obegripliga listor som nog hade haft det svårt i en friendly match :shock:

Hur kommer det sig att ett helt lag missar att en eller flera av deras listor är "illegala" ?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: ETC 2016 - alla arme-listor

Inlägg av Flogger »

Dessa listor alltså...vill bara kräkas över dem... Detta spelet är verkligen förstört.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar