SM 1750 P

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Hawk
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:49

SM 1750 P

Inlägg av Hawk »

Känner mig lite ringrostig i att göra listor i 40K, men tror ni följande kan funka?

Tigurius

Chaplin: Jump Pack

10 Tac: HB, MG, PF (Tigurios kommer att börja i denna squad)
Pod: Locator Beacon

10 Tac: LC, MG (kommer att splittas i två)
Pod: Locator Beacon

10 Tac: LC, Flamer, PW (kommer att splittas i två)
Rhino

3 Attack Bikes

5 Assault Maries: PF

3 Scout Bikes: PF

Whirl Wind

Land Raider

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: SM 1750 P

Inlägg av speedfreek »

Tänker du slänga ner en pod tom eller ha Raidern tom?
Hittar man poäng till fem scouts har man en scoring Raider...

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: SM 1750 P

Inlägg av Jocke Rapp »

En enhet som kommer ner med en pod kan väl inte delas i combat squads förrän efter den har trillat ner? Och isåfall känns det väl inte så jättehett med en laserkanon där.

Hawk
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:49

Re: SM 1750 P

Inlägg av Hawk »

Missade att jag inte kan dela upp de innan. I så fall kommer jag testa att skippa Whirlwind + en attack bike och sätta en dread i poden istället. På så vis kan jag också låta en femma Tac (de som satt i Poden innan) sitta i LR. Har inte codexen här, men det går nog att mecka till så att det stämmer. Bättre?

/H

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: SM 1750 P

Inlägg av Jocke Rapp »

Det låter najs! Lite mer options med en dread i pod och en tac i pod. Tigurius känns ju på pappret rätt het också...

Hawk
Inlägg: 222
Blev medlem: 08 okt 2008, 22:49

Re: SM 1750 P

Inlägg av Hawk »

Ska testa en match emot Henrik i dag så får vi se hur det går. En fråga. Kan man använda två psy-skjuta-krafter samma runda? Misstänker nej, men lite osäker.

/H

Användarvisningsbild
XecrNist
Inlägg: 936
Blev medlem: 06 dec 2008, 11:41
Ort: Strängnäs

Re: SM 1750 P

Inlägg av XecrNist »

Nej det kan man, eftersom att man itne kan skjuta två vapen samma runda om man inte har speciella regler som säger det, man får heller inte ta mer än ett pshycic test per runda om man inte har någon regel som säger det. Undantagen är om du har en MC som får ta två test per runda då får du skjuta två saker eftersom att MC får skjuta tå vapen per runda

Izin
Inlägg: 416
Blev medlem: 09 okt 2008, 10:31

Re: SM 1750 P

Inlägg av Izin »

Ser bra ut.
17,83

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: SM 1750 P

Inlägg av HeadWar »

Jocke Rapp skrev:En enhet som kommer ner med en pod kan väl inte delas i combat squads förrän efter den har trillat ner? Och isåfall känns det väl inte så jättehett med en laserkanon där.
Som jag tolkar det så kan man välja att dela den efter att de har trillat ner, men även under deployment, om man skulle vilja ha halva squaden på bordet och andra halvan i podden. Inte helt entydigt, iofs.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: SM 1750 P

Inlägg av Hylander »

Scoutbiksen förtjänar en locatorbeacon också. De är, enligt mig, bättre bärare än podsen då de är rätt lätta att ta bort.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar