DeathWatch 1.0

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

DeathWatch 1.0

Inlägg av John_F »

Har grubblat mycket över Deatchwatch. Det går att bygga starka listor men det blir dyyyrt och få kroppar på bordet. Allt är dessutom känsligt för småknatter förutom kanske Command team. Här är ett första utkast på 1750. Alla poängsummor stämmer inte exakt för jag gjorde den ur minnet. Vill gärna få feedback!
  • Deatchwatch 1.o

    Black spear strike force

    Strategium Command team
    Watch Captain 1 90 90
    Storm Shield + pw 2 15 30
    Angelic Bacon 1 30 30

    Aquila Kill team
    Veterans 6 22 132
    Fragcannon 2 25 50
    Terminator +cycl 1 65 65
    Vanguard Vet +pw 1 30 30
    Meltabomb 1 5 5
    Drop pod 1 35 35
    467 467

    Aquila Kill team
    Veterans 7 22 154
    Fragcannon 2 25 50
    Terminator + cycl 1 65 65
    Vanguard Vet + pw 1 30 30
    Drop pod 1 35 35
    334 334


    Aquila Kill team
    Veterans 7 22 154
    Fragcannon 2 25 50
    Terminator + cyclone 1 65 65
    Vanguard Vet + pw 1 30 30
    Drop pod 1 35 35
    334 334

    Aquila Kill team
    Veterans 6 22 132
    Stalker pattern Boltgun 6 5 30
    Terminator + cyclone 1 65 65
    Biker 1 30 30
    Drop pod 1 35 35
    292 292

    Aquila Kill team
    Veterans 7 22 154
    Stalker pattern Boltgun 7 5 35
    Terminator + cyclone 1 65 65
    Biker 1 30 30
    Drop pod 1 35 35
    319 319

    1746

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: DeathWatch 1.0

Inlägg av John_F »

Tanken med listan är att börja med de två grupperna med Stalkers på bordet. Om man inte vinner första turn så försöker man hålla sig i skydd. Dessa grupper har köpt pods bara för att få ner tre pods i din första runda. Sen på första rundan dimper det alltså ner två Kill teams och en Command team. Notera att min Warlord har Angelic Bacon vilket innebär att bara den första podden scattrar OCH att man kan plocka in nån av backfield grupperna till fronten precis när man vill. Sen blir det eldgivning. Terminator för fearless och vanguard vet för Heroic Intervention. Vad tror ni?

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: DeathWatch 1.0

Inlägg av Iambroborn »

Vanguarden/bikern gör att de inte får åka pod och du har inte en legal strikeforce då du saknar axillary och command? Watchmastern kan inte både vara command och strategicum.

Saknar lite HTH för ballhetsfaktorn ;)

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: DeathWatch 1.0

Inlägg av John_F »

Bra poäng om vanguards, jag måste ta bort dem från podgängen. Men ganska konstigt att Strategium Command Team INTE är av typen command?! Måste väl vara ett typo?

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: DeathWatch 1.0

Inlägg av Iambroborn »

Vet inte om typo. Det är core iaf, vilket är nice, sen är corvus en axillary. Vet dock inte hur viktigt det är med deep strike på armén (byta tactic är bra dock).

Känns som att om du ändå kör många aquila teams så kan du sätta dem i ett watch company för reroll mot alla enheter som har psyker,IC eller warlord i sig. Blir en helt gratis bonus på hela armén istället.

Hade kanske hoppat bikes i trupperna med, om tanken inte enbart är för deras split fire. Skjuta sönder en enhet och chargea en annan. Då bör ju dock enheten vara riktigt nra på både och dock :)

Märkt att det inte går att få in en snabb assault enhet i corvusen utan en CAD (bara vanguards eller bikes) och då får de inga kill team bonusar :(

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: DeathWatch 1.0

Inlägg av John_F »

Jag har med biken av två skäl: du får skjuta split fire med din cyclone missile launcher och du kan köra flat out med biken för en 2+ jink save, som bara drabbar honom!

Iambroborn
Inlägg: 653
Blev medlem: 06 aug 2015, 17:03
Ort: Göteborg

Re: DeathWatch 1.0

Inlägg av Iambroborn »

John_F skrev:Jag har med biken av två skäl: du får skjuta split fire med din cyclone missile launcher och du kan köra flat out med biken för en 2+ jink save, som bara drabbar honom!
Ah. Där lär man sig något nytt. Trodde bara det var mod2llen med regeln som fick skjuta split fire. Men har man en i uniten så får en valfri modell skjuta split.

Däremot så får man ingen extra save för jink genom att åka turbo boost. Utan bara 3+ för skillef rider.

Värt att nämna när jag läste var att har du skilled rider på en modell så passar alla modeller dangerous. Bra för jump :)

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: DeathWatch 1.0

Inlägg av John_F »

>> inget extra jink vid flat out

Där ser man! Då har även jag lärt mig nåt nytt :) Vi får se till att utbyta erfarenheter allt eftersom vi spelar!

Skriv svar