Bästa loadouten för scouts?

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Bästa loadouten för scouts?

Inlägg av Nurgle »

Hej!

Har inte direkt kört med scouts men det måste ju testas. Vad är bästa loadouten för scouts i en land speeder storm - utan att gå överbord poängmässigt?

Funderar på 5 scouts med shotguns och heavy flamer på land speedern samt kanske en melta bomb på sergeanten. Tanken är att scoutsen ändå suger på närstrid men om tillfälle ges så kan de först brassa av en bunt skott och sen hoppa in i smeten.

Rena bolters ger ju såklart skott även på 12-24", vilket förstås är trevligare, men då blir det ingen charge.

Eller är ccw bäst? Fem extra attacker är kanske inte makalöst bra men kanske tar ner ett par gubbar extra i en mjuk, fluffig närstrid.

Vad säger ni som spelat scouts?

(motståndet är svårt att säga något om - blir på turnering förstås med hyfsat hårt motstånd. Min armé i övrigt blir nog rätt skjutig och hård men vill ju ha nåt kul som inte körts tidigare och detta kan ju kanske vara nåt).

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Bästa loadouten för scouts?

Inlägg av Naz87 »

Scouts ska ha shotguns och marin hjälmar! det är det enda rätta. Dom suger men ser iaf sjukt snygga ut innan de dör. Förhoppningsvis han de campa ett mailstorm någon runda ;)

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Bästa loadouten för scouts?

Inlägg av John_F »

Jag spelar dem nästan alltid defensivt. Köper camo cloak och sniper rifles och sätter dem på ett backfield objective. Funkar bra!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Bästa loadouten för scouts?

Inlägg av Röde »

Jag hade fem i Storm. Stormen hade Multi Melta och killarna i hade shotguns, Sgt hade melta bomb och Fist. Asnöjd med enheten. Betalade sig nästan alltid.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Bästa loadouten för scouts?

Inlägg av Nurgle »

2 för shotguns. Så får det bli :)

Skriv svar