Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av max_elmgren »

Elevatorlake skrev:inte direkt listrelaterat men om du ska köra snötema, vilket är poppis med rymdvargarna, kan jag varm rekommendera gws nya texturefärg valhallan blizzard. Den är busenkel att få till riktigt fina resultat med och man slipper hålla på att blanda själv.
Ang. snöbaser måste bara säga att den snyggaste snön om du ska ha helt snötäckt är riktigt trälim (inte hobbylim) och bikarbonat, det kristaliserar sig och blir stenhårt, testa fram rätt ratio, rätt lätt att se vad som blir bra, behöver inte limma fast modellen heller, bara sätt honom i snön, sitter som berget sen, funkar perfekt att lägga ovanpå sten också! har ingen bild här men snyggt blir det!

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av max_elmgren »

En liten bit att åka till Örebro men där är det en bra spelaffär som har ett hobbyrum där det hålls turneringar med jämna mellanrum. Min brorsa bor där och han spelar nästan varje dag. Tror den heter Lindhtska Bokhandeln.

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av Keibo »

max_elmgren skrev:Ang. snöbaser måste bara säga att den snyggaste snön om du ska ha helt snötäckt är riktigt trälim (inte hobbylim) och bikarbonat, det kristaliserar sig och blir stenhårt, testa fram rätt ratio, rätt lätt att se vad som blir bra, behöver inte limma fast modellen heller, bara sätt honom i snön, sitter som berget sen, funkar perfekt att lägga ovanpå sten också! har ingen bild här men snyggt blir det!
Lär ju lätt vara det billigaste alternativet med! Måste jag prova, tack för tipset.

Användarvisningsbild
deakraft
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 nov 2016, 23:04
Ort: Hjo

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av deakraft »

Tusen tack för alla underbara tips!

Nu en fråga gällande mina greyhunters

Tänkte mig att börja med

10 GH 7CCW / Boltgun
2 meltagun? / plasmagun?
PL 1 ?
Drop pod

snål och dum som jag är. har jag inte köpt någon codex än.(beställde en nu)

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av Naz87 »

10 grey hunters med 2 melta och en combi-melta på PL i en Drop pod är en trevlig panga fordon enhet

Astelan
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 feb 2017, 18:04

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av Astelan »

Hej
Det finns flera föreningar runt Hjo som spelar 40k. I Skövde finns SUGS (Skövde University Gaming Society). Förr hade de en hemsida men jag tror att de bara har en Facebooksida nuförtiden. Men det ska vara en ganska aktiv förening. I Tibro finns spelföreningen Destiny Dice RSF men där spelas det inte så mycket 40k längre. Men du kan ju alltid kolla med folket där om någon är sugen.

Skriv svar