Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av Spell Familiar »

Vill också erbjuda mina kondoleanser.

Om du siktar på att både lira lite casual och turneringar rekomenderas starkt allt som rör sig 12".
Vargar, Vargryttare, Motorcyklar och jumppacks. Du kan inte göra fel här.
Vlka Feryka har även riktigt bra flygare som absolut är värda en titt.
Och glöm för all del inte de nya fluffiga och vildsinta Wulfen. De ger en rejäl buff till kanske den bästa närstridsarmén i imperiumet.


Tycker du Codexen är en kostsam investering kan du googla ru.lib och codex. Nån tokig ryss som scanat nästan alla böcker i 40k och 30k.

Lycka till och hoppas vi ses på turneringar!
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
deakraft
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 nov 2016, 23:04
Ort: Hjo

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av deakraft »

Tack återigen för alla trevliga och bra svar!

Idag äntligen kommer mitt paket med massa färg sprayer penslar och figurer.
Får hoppas posten är snabb såg nu via postens hemsida att det är i min grannkommun.
Så nu blir det ett massa limmande, sprayande och målande. Får försöka leta efter målningsguider på youtube.

Hittade mitt gamla orks codex igår, läste igenom det. Tror det är 2nd, eller möjligen 3rd edition. Iaf den versionen som gav choppas en ability att sänka folk armour save, från tex 2+ till 4+, Samt att boysesn kostade lite mer runt 9 points. Var ganska häftigt att man kunde ha lootade tanks. m.m Codexet på den tiden gav ju så otroligt mycket, både painting guide och exempel från duktiga spelare hur armén kunde se ut.

Hoppas alla här på forumet har en underbar dag och mår bäst!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av Serpent »

Choppas som försämrade save var i 3rd Ed. Det var grejer det, Terminators blev vettskrämda av stora enheter Orker...

Beklagar sorgen men önskar dig välkommen tillbaka i träsket. Som SW-spelare kan jag säga att det är en kul armé, med begränsningar i vissa fall och med rejäla bonusar i andra. Den är kul att spela eftersom så mycket kan klara sig självt. Det finns många vägar att gå, mycket knatter eller mycket drängaslagsmål. Eftersom Dreadnoughts fått en buff i senaste FAQ:n så blir det nog ännu roligare att spela med dem i framtiden. Testa dig fram, låna modeller av andra spelare och se vad som passar för dig. Var i landet befinner du dig?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
deakraft
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 nov 2016, 23:04
Ort: Hjo

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av deakraft »

Serpent skrev:Choppas som försämrade save var i 3rd Ed. Det var grejer det, Terminators blev vettskrämda av stora enheter Orker...

Beklagar sorgen men önskar dig välkommen tillbaka i träsket. Som SW-spelare kan jag säga att det är en kul armé, med begränsningar i vissa fall och med rejäla bonusar i andra. Den är kul att spela eftersom så mycket kan klara sig självt. Det finns många vägar att gå, mycket knatter eller mycket drängaslagsmål. Eftersom Dreadnoughts fått en buff i senaste FAQ:n så blir det nog ännu roligare att spela med dem i framtiden. Testa dig fram, låna modeller av andra spelare och se vad som passar för dig. Var i landet befinner du dig?
Jag bor i en liten stad 3mil från Skövde, som heter Hjo. Lite små känd för alla trähus och att vi har det så "otroligt vackert". Inte mina ord men de flesta brukar beskriva Hjo-stad så. Och vår slogan är "I love Hjo" Lite Göteborg över den(inte för Göteborg har någon dålig humor, men mycket skämt så som Rumpan-Bar,etc) Är ca 16mil från Göteborg och ca 44 till Stockholm, samt 42 till Malmö.

Jag letar efter spelare i denna trakt, vet några som spelar i Falköping, men i Skövde verkar det vara helt dött.

Tack för dina varma ord. Otroligt trevliga människor här som gör att man verkligen vill måla upp allt snabbt och börja spela :)

Jag har blivit förälskad i Drop Pods, så tänkte köra den formationen där Drop Pods inte kostar något. Samt ganska många snabba enheter(TWC, Skyclaws, Rhinos) Har nu endast
20 Greyhunters(inte gett dom någon eq ännu)
6 TWC (ingen eq där heller)
2 Drop pods
1 Wolf Lord(funderar på om man ska sätta han på wolf)

Sen har jag börjat titta runt lite Iron Priest on wolf med vargar. Verkar väldigt populärt, antar att man bara har dom för att soaka upp wounds. Samt att IP slår med 10S och Ap 1/2. Verkar vara en tuff enhet.

Har fått många bra tips, så jag får testa mig fram. Någon som vet hur man billigast konverterar en IP på wolf. Känns lite sådär att behöva köpa 3IP(660:-) 12 Cyberwolfs(1560:-) samt ett pack med TWC(420:-) för att få ihop en enhet.

Må bäst! och återigen tack för tipsen.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av Serpent »

Angående Iron Priests på Dundervarg så har jag gjort så här (visserligen bara på en modell, men det går ju att göra flera varianter):
- Bygg en Thunderwolf med så många cybernetiska detaljer som möjligt. Det går att beställa nya bitz från bland annat bitzbox.co.uk eller bitsandkits.
- Bygg en ryttare, men ta en torso från antingen en Iron Priest-pilot från flygaren eller en Techmarine-pilot från nån av SM-flygarna som finns. Även här är bitzsajter din vän eller så snackar du ihop dig med en kompis som spelar SM. Eller letar bitz här på forumet under Köp och Sälj-delen. Lägg även här till så mycket bionic bitz du bara kan. Armar, huvud, whatever. Även hjälmar med mycket targeters på kan se bra ut.
- Använd lagom stor hammare till ryttaren.
(Jag har även använt en Khorne Juggernaut-kropp som bas till min IP-varg. Bara plåt plus vargben. Kräver dock en hel del skärande och skulpterande.)

Cyber-wolves köper du inte som de är utan bygger till lite cybernetiska/bioniska delar på vanliga Fenrisian Wolves. En slang här, ett öga där, en generator där. Det kommer att bli kanon!

Lycka till!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
deakraft
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 nov 2016, 23:04
Ort: Hjo

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av deakraft »

Tusen tack! Fick hem mängder med färger sprayer penslar lim gubbar, samt det allra viktigaste snow flock.

Så imorgon ska jag lägga upp en egen projekt tråd med mitt skapande. Behöver mycket tips och även konstruktiv kritik. Har idag limmat ihop 3 thunderwolfs(mountsen för TWC) Satans jävla klor, alltså allt gick som en dans. Men jösses deras klor, att hitta vart rätt fot skulle vara var ju omöjligt. Säkerligen jag som missat något i manualen.

Vill fortsätta limma, men för mycket alprozalam under en dag sätter sina spår.

God natt! Och må bäst!

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av Serpent »

Om det går fungerande trafik till Jönköping så har även den stan en rätt aktiv spelscen. Eller brukade ha, i alla fall. De kan ha börjat med AoS istället, men det borde väl vara några 40K:are kvar...
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
deakraft
Inlägg: 26
Blev medlem: 24 nov 2016, 23:04
Ort: Hjo

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av deakraft »

Tack,för informatonen skall kolla upp detta, Tar ju bara en timme med bil.

Idag ska jag börja ta lite kort på mina saker, äger ju ingen mobil(utom en nokia med snake på) Så får använda en usel digital kamera.

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av Newyn »

Till mina iron priests köpta jag en techmarin och plockade delarna därifrån. Blev 4 st av dem. Men då ahr jag två servitors som jag hade kunnat plocka delar från till någon till. Svåra är mecchanicus märket på shoulderpaden. Men får sådana från rhino, sitter på gubben som håller i storm bolter.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Nygammal spelare som tänker börja inhandla en SW armé

Inlägg av Keibo »

Newyn skrev:Svåra är mecchanicus märket på shoulderpaden. Men får sådana från rhino, sitter på gubben som håller i storm bolter.
Har ett antal som jag kan skicka om nån behöver.

Skriv svar