1850 pts CSM renegade knight mm

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

1850 pts CSM renegade knight mm

Inlägg av Ajvar »

Så tänkte jag testa en massa ospelade modeller till mina CSM. Har precis beställt traitor legions men inte hunnit testa nåt från traitors hate än så nu är det dags tänkte jag.

Kom gärna med tips, tankar eller om jag gjort nåt fel eller så :-) Känns inte som nåt man vinner mot hårda listor med men kanske kan gå hyggligt mot halvsnälla listor.

CAD

10 kultists 50
10 kultists 50

5 spawn MON 180
5 spawn MON 180

6 chaos bikers 200
MOK
Icon of wrath
VOTLW
Power weapon
2 meltaguns

Chaos Lord 170
MOK
Axe of blind fury
Chaos Bike
Sigil of corruption
VOTLW
GOM

Maulerfiend lasher tendrils 135
Maulerfiend lasher tendrils 135
Maulerfiend lasher tendrils 135

Heldrake terror pack: 2 heldrakes bale flamer 340

Allies: Renegade Knight, Avenger gatling cannon 375

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: 1850 pts CSM renegade knight mm

Inlägg av Serpent »

Stenhårt. Inget som skjuter (förutom Knighten, då :roll: ), men du är ju framme R2 med allt som är viktigt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: 1850 pts CSM renegade knight mm

Inlägg av Ajvar »

Det här gick ju bra. När båda heldrakes kom in i runda två och min knight, två maulerfiends och en spawnenhet brakade in i fiendens front så gav han upp :-) Kul att vinna med chaos.

nerash
Inlägg: 133
Blev medlem: 25 dec 2014, 22:16
Ort: Skåne: Landskrona

Re: 1850 pts CSM renegade knight mm

Inlägg av nerash »

synd bara att den kompar väldigt mycket..
hedrake
maulerfiends
knight
spawns

har du kollat kompen föresten ?

skönt att höra att den är rolig att spela med!
vilka mötte du?

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: 1850 pts CSM renegade knight mm

Inlägg av Spell Familiar »

Inget snack den är stenhård.
Jag tycker inte att det är ett dugg synd att den kompar mycket, bra saker ska göra det.

En tanke som slog mig. Och jag menar inte att vara onödigt kritisk, hoppas du tar det på rätt sätt.
Den är inte så uppfinningsrik. Det finns de bästa bitarna ur CSM dexen och de är väl avvägda men jag saknar lite kreativitet (säkert inte det du är ute efter iofs) men jag tänker att den här listan kunde ha skrivits 2014 (eller när de nu släppte knights). Utvecklingen har gått framåt med traitor legions och wrath of magnus och det finns bara såååå mycket mer att göra med CSM nu.

Skriver naturligtvis inte för att irritera någon (åter, hoppas du inte tar vid dig) utan bara för att se om vi kan kliva ur lite bekvämlighetszoner. Diskutera?
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Skriv svar