Landraider innehåll

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Landraider innehåll

Inlägg av fauh »

Tjenare,

Vad ska man stoppa i en landraider egentligen? :)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Landraider innehåll

Inlägg av Röde »

Landraider av typen?
I vilken roll?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landraider innehåll

Inlägg av fauh »

En redeemer är tanken. Och innan du börjar sucka och skaka på huvudet så spelar jag den i en lucifer armored taskforce så den är både fast och kommer med scout.

Jag spelade den sist (på tokpåsken) med 10 assault marines med 2 meltor + en combimelta och 2 eviscerators men tyckte de var jävligt mediokra.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Landraider innehåll

Inlägg av Röde »

Min favorit Landraider. Jag brukade skjutsa Librarian och fem Assault Terminators i min, två med sköld och hammare och tre med klor. I närheten brukade jag hålla en Razorback med Sternguards...

Ingen raketforskning men jag hade roligt. Mina motståndare brukade underskatta Redeemern.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landraider innehåll

Inlägg av fauh »

Låter onekligen roligt :) Är lite inne på Mephiston och techmarinen (som formationen kräver) som hänger med 5 assault termosar. Det är kanske tillräckligt farligt. Annars kanske en termos libbe?

Keibo
Inlägg: 161
Blev medlem: 30 sep 2016, 20:49

Re: Landraider innehåll

Inlägg av Keibo »

En idé som jag funderat på: Tryck in mephiston samt en golden legion task force med en custode enhet (3 sköldar och 2 spjut) och sen en inquisitorial representative-formation för ett warlord trait till samt att du får in en inquisitor med rad grenades. = T3 får instant death mot allt du har. T4 får instant death mot dina S6 spjut och T5/6 får instant death mot mephiston om han lyckas med force ELLER Sanguine Sword!

Blir lite dyrt men är en rätt hård enhet. Dessutom behöver inte mephiston vara din warlord då custodes redan har adamantium will så där kan du hitta något roligare. :) Nackdelen är att de börjar utanför land raidern men med 6" move borde man fortfarande kunna köra fram landraidern ungefär 7" framför dem som scout move, sen embark tur 1 och ett move efter det, eller?

Användarvisningsbild
Spell Familiar
Inlägg: 397
Blev medlem: 02 jun 2015, 10:38

Re: Landraider innehåll

Inlägg av Spell Familiar »

Kharn och budget-csm world eaters... kanske en extra lord med talisman of the burning blood. Och naturligtvis Icon of wrath så attman kan rulla om sin 2d6+3 charge om man wiffar.

Vi pratade väll alla om marines som följer Khorne? :lol:
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landraider innehåll

Inlägg av fauh »

Jag önskar att jag hade Kvarn the Biträde att slänga i min landraider men tyvärr är jag lojal till kejsaren :wub:

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Landraider innehåll

Inlägg av Röde »

Har dålig koll på regler numera men var det inte så att Mephiston var MC och inte fick åka bil tidigare? Kan minnas helt fel iofs...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Landraider innehåll

Inlägg av fauh »

Han är independent character nuförtiden. 7e lärde honom "the power of friendship"

Skriv svar