Zerkers

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Zerkers

Inlägg av Youndi »

Efter nya regler till Death Guard sitter jag med en massa chaos-modeller jag inte längre kan använda i min primära armé. Jag tänkte ge mig på dem med clipper, limtub samt bitz i höst och göra om dem till björn-särkar att bli grunden i en ny World Eaters-armé. Några frågor innan jag börjar limma på vapen-händer:

1. Aspiring champion. Plasma-pistol är ju given men skall man köra tre attacker med powersword eller fyra attacker med chainsword?

2. Två gubbar tar alltid plasma-pistol/chainsword förstås men de övriga. Chainaxe/chainsword för att få en S6 attack per gubbe eller bolt-pistol/chainsword för att få ett par skott i dakka-fasen?

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Zerkers

Inlägg av Bengt »

Skulle definitivt ge något med AP till champinjonen, power sword/axe.

Eftersom de får slåss två gånger i Fight phase skulle jag dumpa bolt pistols för att få fler attacker.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Zerkers

Inlägg av Youndi »

Bengt skrev:Skulle definitivt ge något med AP till champinjonen, power sword/axe.

Eftersom de får slåss två gånger i Fight phase skulle jag dumpa bolt pistols för att få fler attacker.
Du får inte fler attacker. Chinsword/Chainaxe ger två S5 attacker och en S6 attack. Chainsword/bolt-pistol ger tre S5 attacker och ett skott i skyttefasen.

Användarvisningsbild
Bengt
Inlägg: 479
Blev medlem: 10 mar 2009, 18:46
Ort: Ronneby

Re: Zerkers

Inlägg av Bengt »

Youndi skrev:
Bengt skrev:Skulle definitivt ge något med AP till champinjonen, power sword/axe.

Eftersom de får slåss två gånger i Fight phase skulle jag dumpa bolt pistols för att få fler attacker.
Du får inte fler attacker. Chinsword/Chainaxe ger två S5 attacker och en S6 attack. Chainsword/bolt-pistol ger tre S5 attacker och ett skott i skyttefasen.
Bättre närstrids attacker då. :) Eftersom de lär få rätt många fler chanser att banka än att skjuta skulle jag prioritera det.

Och du kan slå två gånger med Chainaxe, det är bara bonus attacken som måste vara med Chainsword.

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Zerkers

Inlägg av Youndi »

Bengt skrev:
Youndi skrev:
Bengt skrev:Skulle definitivt ge något med AP till champinjonen, power sword/axe.

Eftersom de får slåss två gånger i Fight phase skulle jag dumpa bolt pistols för att få fler attacker.
Du får inte fler attacker. Chinsword/Chainaxe ger två S5 attacker och en S6 attack. Chainsword/bolt-pistol ger tre S5 attacker och ett skott i skyttefasen.
Bättre närstrids attacker då. :) Eftersom de lär få rätt många fler chanser att banka än att skjuta skulle jag prioritera det.

Och du kan slå två gånger med Chainaxe, det är bara bonus attacken som måste vara med Chainsword.
Inte för att bråka men står det inte "Each time you fight with this weapon you may make 1 additional atack"?

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Zerkers

Inlägg av Naz87 »

Och du kan slå två gånger med Chainaxe, det är bara bonus attacken som måste vara med Chainsword.
Inte för att bråka men står det inte "Each time you fight with this weapon you may make 1 additional atack"?
Näe, det står each time the bearer fights, it can make 1 additional attack with this weapon. Så får absolut slå två ggr med yxan och en gång med svärdet

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Zerkers

Inlägg av Röde »

Naz87 skrev:
Och du kan slå två gånger med Chainaxe, det är bara bonus attacken som måste vara med Chainsword.
Inte för att bråka men står det inte "Each time you fight with this weapon you may make 1 additional atack"?
Näe, det står each time the bearer fights, it can make 1 additional attack with this weapon. Så får absolut slå två ggr med yxan och en gång med svärdet
Ja fast det kan ju precis lika gärna läsas som Youndi skriver...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Zerkers

Inlägg av Naz87 »

Tror om det var meningen, att gw skulle skrivit som youndi trodde det stod typ "when the bearer attacks with this weapon "
Kolla wordingen på typ mounts.

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: Zerkers

Inlägg av Nurgle »

Naz87 skrev:Tror om det var meningen, att gw skulle skrivit som youndi trodde det stod typ "when the bearer attacks with this weapon "
Kolla wordingen på typ mounts.
+1.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Zerkers

Inlägg av Elevatorlake »

Jag limmar mina med chainaxe och chainsword för att
1 Khorne gillar det, moar chains for the chain god!
2 S6/ap-1 attacker som kan användas två gånger i min egen fas och en gång i motståndarens (pistol kan bara användas en gång i min fas, inge mer)
3 De extra attacker som genereras av sexor to hit kan också bli S6/ap-1. Med tre attacker vardera blir det statistiskt en halv attack extra och i min egen fas, när de får slåss två gånger, blir det alltså en extra attack per modell. Eftersom det är en extra attack på 6+ to hit så vore det bra att hitta ett sätt att ge de +1 to hit men jag inte hittat något än men det är utan att ha letat ihjäl mig.

Jag har tänkt köra med kharn i närheten av mina berzerkers så med hans reroll blir det ännu mer extra attacker är tanken :twisted:

Jag ska nog köra icon of wrath också, framförallt för att öka chanserna på längre charger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar