Thousand Sons HQ

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Thousand Sons HQ

Inlägg av Youndi »

Efter den massiva konstnadshöjningen på Exalted Sorcerer i Chapter Approved har det blivit en knivig fråga vad man egentligen skall köra för HQ i TS. Det vill säga när named och LoW är bannade. För jämförelsens skull så ser Ahriman på disc of Tzeentch ut såhär: 166p, Trolla 3 gånger, Denya 3 gånger, +1 på troll- och deny-slag, fly, 12" move, 4+ invol, rätt så kass aura som inte funkar på han själv (är inte infantry).

Alla nedanstående trollar 2 gånger och denyar 1 gång. Pris inkluderar den wargear de kommer med:
155p Exalted Sorcerer on disc of Tzeentch. 5+ invol, fly, 12" move, aura som inte funkar på han själv
121p Exalted sorcerer, 5+ invol, 6" move, aura re roll failed invol saves on 1
133p Sorcerer on disc of Tzeentch, fly, 12" move
120p Sorcerer with jump pack, fly, 12", deep strike
98p Sorcerer, 6" move

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Thousand Sons HQ

Inlägg av Yabob »

Senast körde jag en prins och en gående Exalted.

Prinsen kostar visserligen en del och kan bara trolla en gång. Men alla inom 6" får re- rolla 1:or to hit.

Kommer även att titta på sorcerer i Terminator armour framöver, som har blivit billigare (kostar 130 med vapen).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Skriv svar