Nurgle daemons

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Nurgle daemons

Inlägg av Ajvar »

Halloj,

Jag blev jättesugen på att köpa de läckra nya nurglegubbarna men känner mig lite fundersam nu då jag kom att tänka på att det kanske inte alls funkar att göra ens en lagom hård lista med merparten pappa pests lärjungar...nån som har koll? Det enda jag hittat än är 1d4 chan som skriver att de härliga nya BON är kackiga vilket ju är supertrist.
Nån demonspelare som vet hur det är eller i alla fall brukade vara med nurgledemoner?

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Nurgle daemons

Inlägg av Serpent »

Det jag har läst och i viss mån sett är hur extremt hårda Plaguebearers kan bli med lite olika kombos från de nya Heraldvarianterna. Snabba som satan, kapacitet att göra multipla wounds per hit och svårträffade.

Sen är ju Beasts of Nurgle innehavare av den sötaste regeln i spelet, att de kan Intervena som karaktärer för att de känner sig bortglömda. Jag tänker mig att de skuttar framåt som glada små (stora...) taxar för att få vara med. Men om du har med dåliga men söta Beasts kanske det är okej att spela med monsterenheter av Plagebearers?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar