Råd angående grey knights projekt

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Zerox
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 mar 2011, 20:45

Råd angående grey knights projekt

Inlägg av Zerox »

Tjena!
Jag har precis påbörjat ett grey knights projekt (mer för målningen nu till en början) men tanken är såklart att långsamt bygga fram en spelbar lista :)

Så jag kommer börja bygga listan med draigo och paladin kittet (tänkt några såna kits för modellerna är coola) sen vill jag lägga till nemesis dreads iaf.

Så jag söker tips på listor med dessa units (och komplement) ska man köra paladins eller terminators?

Vilka vapen ska jag kitta på enheterna (magneter kommer inte vara aktuellt)

Alla tankar/tips/råd uppskattas väldigt mycket!

Mvh Daniel

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Råd angående grey knights projekt

Inlägg av Elevatorlake »

Hur hardcore vill du vara i listan? Terminators och paladins tillhör väl inte the best of the best i 8:e om man säger så :)

De flesta tävlingslistor jag sett har innehållit ett gäng dreadknights (både hq och de vanliga) samt interceptors och vanliga strike squads. Det kan vara värt att vänta till chapter approved som kommer ut snart. Då grey knights kanske är den lägst rankade codexen just nu så kanske de får lite välbehövd kärlek i CA.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Zerox
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 mar 2011, 20:45

Re: Råd angående grey knights projekt

Inlägg av Zerox »

Tuffa modeller är viktigast, sen kan man ju iaf försöka opta just de tuffa modellerna iaf så det inte blir dubbel uppförsbacke

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Råd angående grey knights projekt

Inlägg av Elevatorlake »

Zerox skrev:Tuffa modeller är viktigast, sen kan man ju iaf försöka opta just de tuffa modellerna iaf så det inte blir dubbel uppförsbacke
I tuffhet är grey knight terminators överlägsna :)

Ska det vara estetiskt tycker jag hillebarder och hammare är överlägsna, det är nästan alltid det de har på fluffbilderna också. Plus att du får ropa ”Am I the hammer” eller ”I am the tip of his spear” varje gång du dödar något :) Men det kanske är en personlig fallenhet, alla mina custodes har guardian spears också

Men jag skulle som sagt inte börja limma än med chapter approved runt hörnet, kanske får gk lite kärlek. Numera är massor med valmöjligheter snarare en belastning ur ett hobbyperspektiv eftersom gw tenderar att ändra vilken loadout som är bäst, både direkt genom justeringar av regler och poäng men även indirekt genom att metat är mycket mer rörligt. I 6:e/7:e var det enklare, då var det bara hillebarder och hammare som gällde för hela slanten :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Zerox
Inlägg: 5
Blev medlem: 10 mar 2011, 20:45

Re: Råd angående grey knights projekt

Inlägg av Zerox »

Det lilla på nätet jag kunnat läsa verkar det ändå som paladins är preffered över terminators och att paladins ska satsa på hillebards med tanke på deras 3 attacker.
När ungefär ska uppdateringen komma?

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Råd angående grey knights projekt

Inlägg av max_elmgren »

Jag tycker att från ett paladinkit så ska du göra en trea paladins en apothecary och ett bannér. Två karaktärer och en trea paladins. Paragonen. Och apotekaren ska ha hammare. Falchion på banneret!
Den fyller du ut resten med strike squads, interceptors, och en eller två grand master baby björn, en med skjutvapen en utan för att hålla det billigare. (Här bör du oavsett hur mkt du inte gillar magneter, magnetisera) kan vara bra att ha en razorback ass-can och/eller en rhino. Eftersom interceptors kan åka vanlig bil och deras movement från bilens hull blir då 3"+32mm bas+ 12" move + charge. De kan dessutom hoppa över andra modeller i Charge son jump inf. Kunde innan senaste FAQ. De har ju inte fly sörru.

Draigo är asbra! Voldus slåss lika bra men har inte 3+invo. Libbe med storm shield och stav tål mkt stryk i nörstrid. 2++ sv.

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Råd angående grey knights projekt

Inlägg av max_elmgren »

Samtidigt som du inte bör ta råd från den som körde GK Allstars på TTT i Varberg. Mitt lag kom sist och jag tog noll poäng. Jag hade en land raider. Och 8 karaktärer i bilen. Ett drop. Skitkul lista att spela med. Funkar bra i friendly games inte kompetativt

Skriv svar