Adeptus Custodes 2000pts. Nybörjare

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Spockahontas
Inlägg: 1
Blev medlem: 05 feb 2019, 14:05

Adeptus Custodes 2000pts. Nybörjare

Inlägg av Spockahontas »

Tjena allihopa! Jag bestämde mig för att hoppa in i 40k efter att ha spelat 2 games med en polares armé. Så jag sprang ner till min lokala återförsäljare och köpte upp ALLA deras Adeptus Custodes gubbar :lol:
Det jag har tillgång till är: 1x Trajann Valoris. 1x Shield-Captain on Jetbike. 1x Vexillus Praetor Allarus. 5x Allarus Custodians. 10x Custodian Wardens. 10x Custodian guard. 2x Vertus Praetors.

Så jag tänkte slänga ihop en 2000pts armé och programmet jag använder mig av är Battlescribe, så om någon av poängen inte stämmer eller något sånt så let me know!
Aja, here goes!

Battleforged Batallion Detatchment - 8cp

HQ
Trajann Valoris - Warlord. 185pts.
Shield-Captain on Jetbike. Solvo Launcher + Misericordia 169pts.

Troops
3 Custodian Guard - 1x Sword and Shield. 2x Guardian Spear + Misericordia. 169 pts.
3 Custodian Guard - 1x Sword and Shield. 2x Guardian Spear + Misericordia. 169 pts.
3 Custodian Guard - 1x Sword and Shield. 2x Guardian Spear + Misericordia. 169 pts.

Elites
5 Allarus Custodians. 5x Castellan Axe. 395 points.
1 Vexillus Praetor in Allarus Terminator armor. Vexilla Magnifica + Misericordia. Relic: Praetorian Plate. 134pts.
5 Custodian Wardens. 305pts.
5 Custodian Wardens. 305pts.

Total Points/PL: 2000pts/109PL

Hur ser detta ut? Är där något jag borde ändra på? Jag är som sagt i princip helt ny till Warhammer 40k och jag är inte speciellt kompetetiv av mig (än) så jag vill mest bara spela för det är roligt! Och jag valde bara den armé som enligt mig var coolast!

Min tanke är att ha en "Mono-Custodes" armé, alltså att endast använda mig av Adeptus Custodes gubbar. Jag har dessvärre inte råd att investera i Forgeworlds gubbar pga deras sjuka kostnader, så det är endast det som Games Workshop producerar.

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Adeptus Custodes 2000pts. Nybörjare

Inlägg av Stefan-RT »

Hej
Du skulle kunna bygga av dina 5 Warden som Shield capatain och vexilia.
Sedan bygga ihop dina bikes så du kan ha 3, istället för två i lådan och en som cpt.

De andra Wardena skulle jag blanda med dina Guards.

Sedan om du bara ska ha GW custodians och inga allierade, så är inte Dreadnoughten helt fel, den har ju blivit billigare i poäng Chapter approved 2018.

Ett gäng med bikes till är ju aldrig fel.

Personligen tycker jag allarus är lite för dyra samt även wardens.

Skriv svar