Black Templars komp 50,5 - vore nice med input

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Ralf
Inlägg: 44
Blev medlem: 22 sep 2010, 13:41

Black Templars komp 50,5 - vore nice med input

Inlägg av Ralf »

Läste runt lite om BT. Dom flesta kom fram till att footsluggers till Templars är det bästa. På högre poäng så stoppade många in assault termosar i crusader. Har försökt anpassa det till 1750p och lite mer högkompat.
Taktiken ska vara rätt enkel. Rusha land raidern. Kötta fram med 20 manna trupperna. Bikerna får fokusera ut nåt farligt typ runda 2. Känner mig rätt så säker på att möta det mesta. Några invändningar? :)

Emperors champion 140 -7
accept any challenge
Land raider crusader 265 -17
multimelta
Assault terminators 344 -14
8x, 4x shield
Crusader squad 285 -4,5
10x, 10x, p.fist, melta
Crusader squad 285 -4,5
10x, 10x, p.fist, melta
Crusader squad 285 -4,5
10x, 10x, p.fist, melta
Bikers 126 -3
3x meltagun
Veichles -2

Totalt: 1730p komp 50,5 (107-56,5)

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Black Templars komp 50,5 - vore nice med input

Inlägg av paintner »

tror du läst på de amerikanska/internationella forumen eller?
våra troops är inte upp till par med anda marine troops helt enkelt.
- black templars @ time of ending -

Ralf
Inlägg: 44
Blev medlem: 22 sep 2010, 13:41

Re: Black Templars komp 50,5 - vore nice med input

Inlägg av Ralf »

paintner skrev:tror du läst på de amerikanska/internationella forumen eller?
våra troops är inte upp till par med anda marine troops helt enkelt.
vad är skillnaden på denna taktik i Sverige som i tex USA?

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Black Templars komp 50,5 - vore nice med input

Inlägg av paintner »

skillnaden är kompen skulle jag vilja säga.
vad för enheter du får in för poängen du använder.

2000pts okompat kanske detta funkar. 1750pts kompat så kan de nyare dexarna få in saker som är hårdare.
dels det faktum att deras standardmarines i regel är hårdare (granater och i vissa fall bolter/bp&ccw).

så vad du gjort är tagit en Walking Wall och tagit bort understödet men behållt troopsen.

möter du något med flertalet missile launchers (SW) så riskerar du att springa av brädet första rundan alt förlora en heal squad beroende på antal missiles och hur du ställer upp.

det är vad jag anser.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Black Templars komp 50,5 - vore nice med input

Inlägg av Zurken »

Jag skulle tänka mig att det är en OK lista för sin komp. Dock tror jag de flesta listor kan hantera en land raider, sen är hela armén långsam och en snabbare armé kan hantera din armé genom att fokusera på en enhet i taget. Sen är Ld8 inte jättestabilt. Anorlunda armé iaf, jag tycker du borde testa och själv se vad som funkar och inte funkar.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Black Templars komp 50,5 - vore nice med input

Inlägg av speedfreek »

Jag skulle bytt ut Raidern mot en marskalk och en pod, samt lite gående cykloner så man har något att skjuta med.
Man kan halvera en enhet så den faktiskt får plats i sin pod och så man får poäng.

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Black Templars komp 50,5 - vore nice med input

Inlägg av paintner »

fördelen med LRCn är ju att du kan åka 12" och chargea ut. nackdelen är att du binder upp mycket poäng på en eldmagnet iom att du inte har något mer som är direkt farligt.

första målet blir LRCn då den är farlig och har farlig last.

tipset om en marshal skulle jag ge +1 på.
kitta honom för närstrid med klor eller fistar. sänk dina termosar till 6st istället (om du har marshallen).

gör en troops till 5/5 kanske? och en till 10 och den 3e till 10/10 för att få lös lite poäng.

vi kommer snabbt över brädet om en dör i squaden, men jag tror tyvärr att mycket kommer dö innan det är klart och du är framme och då har du en tandlös armé.

du har även inget som kan poppa tanks på distans annat än biksen alt. assault cannon/melta på LRCn och det är 5st saker (om varje biker har en melta). squadsen har meltas men de måste nära för att göra något.

en speeder och en marshall, som sagt, kanske skulle piffa till det lite. dock lär du åka ner runt komp 40-45 då beroende på kittnig och ev. offring av gear.
- black templars @ time of ending -

Joey_Boy
Inlägg: 251
Blev medlem: 09 nov 2008, 22:22

Re: Black Templars komp 50,5 - vore nice med input

Inlägg av Joey_Boy »

Jag spelade med liknande enheter i min chaos armé. 2*16 Berzerkers till fots, 2*10 CSM i rinos. Resten var skytte supoert och en prins. Det som jag kände var jobbigast var svårigheten i att plcoka transporter för fienden. Det gjorde att jag inte kunde spela lika agressivt som jag ville då Dreds kunde binda upp mig och enheter kunde mobbas av flera fiende enheter samtidigt.

Skriv svar