Eldar 1750

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Bryozoa

Eldar 1750

Inlägg av Bryozoa »

Vad sägs om detta?

HQ:
Farseer, spirit stones, doom, fortune 130p

Elite:
7+1 Striking Scorpions, exarch, scorpion’s claw, stalker, shadowstrike 180p
Wave Serpent, shuriken cannon, spirit stones, star engines 125p

7+1 Howling Banshees, exarch, executioner, war shout, acrobatic 160p
Wave Serpent, shuriken cannon, spirit stones, star engines 125p

Troops:
10 x Guardians, scatter lasser 95p

10 x Storm Guardians, 2x flamers, warlock, destructor, singing spear 130p
Wave Serpent, missile launcher, spirit stones, star engines 145p

3 x Jetbikes, shuriken cannon 76p

3 x Jetbikes, shuriken cannon 76p

Heavy Support:
Wraithlord, brigth lance, missile launcher 155p

Wraithlord, brigth lance, missile launcher 155p

3 x War Walkers, 2 x scatter lassers, spirit stones 195p

Totalt: 1747p

Komp: 45

Tanken är att ge scorpions + farseern fortune á la Lampén.
Jag är lite osäker på om man ska ta bort uppgrades/warlocken på storm guardians för att ge ena jetbike truppen en warlock med embolden och singing spear istället?
Är det bättre att ge Farseern singing spear också? (han tappar ju lite combat förmågan, samt så kommer ju knappast scorpions anfalla/skjuta på tanks så ofta kan jag tänka mig eller?)
Vad bör man ha i reserv? Jag tänker mig bägge jetbike trupperna, men vad mer?
Eftersom jag kommer vilja åka fram och slåss med båtarna (nja kanske inte storm guardians) så funderar jag på vectored enginges så att man inte hoppar ur båten om den kraschar (hände mot Rasmus, vilket dödade mina Banshees som annars skulle ha ätit upp halva hans armé)
Jag har tänkte lite på vad som är bäst 5 rangers eller 10 guardians med scatter lasser och nog kommit fram till att 10 figurer i en skog är bättre än 5, eller finns det någon annan poäng med rangers, för så bra är ju inte snipervapnen eller?

Konstruktiv kritik uppskattas!

/Simon

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Eldar 1750

Inlägg av speedfreek »

Vad gör Spirit Stones på War Walkers?
(Jag tror att det är 15 helt bortkastade poäng, utom eventuellt på den sista)

Användarvisningsbild
Bryozoa

Inlägg av Bryozoa »

Man måste köpa spirit stones åt alla eller inga alls. Jag tror säkert att det kan dyka upp situationer där man behöver vara mobil med war walkersna.
Men vist är det 15p som man kanske kan hitta på något bättre för.

Något som jag nyss insåg var att man nog inte får infiltrata med farseern i scorpion truppen...
Så frågan är om man inte ska skippa infiltrate på dom då (det är ju trots allt 20p), eller låta farseern åka med banshees?

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Vad Speedfreek syftar på är att vehicle squadrons ändå räknar crew stunned som shaken.

Användarvisningsbild
Bryozoa

Inlägg av Bryozoa »

Ahh okej, nice!

Vad sägs om att byta ut shadowstrike och spirit stones samt göra om scatter lassern på guardians till shuriken cannon för att lägga till en embolden warlock som är spiritseer samt har singing spear till guardians samt göra den andra warlocken till spiritseer också.

Alternativ:. att även ta bort star engines på missile launcher båten för att få en jetbike warlock istället (med embolden och singing spear) och samtidigt ha kvar scatter lasser på guardians?

Lite osäker på om man verkligen vill buffa upp jetbikesen då dom ofta fegar rätt mycket för att inte dö, samt att man nog gärna vill ha "säkra" wraithlords, men singing spear på jetbike har ju mycket större chans att få ner ett fordon än en på som går...

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Ja, spirit stones ger bara effekt när det är en enda war walker kvar
En bild säger mer än 1000 kaniner

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

om vi pillar bort allt som är rakt av onödigt i den där listan, dvs: spiritstones på warwalkers, warshout och acrobatic på banshees, stalker och shadowstrike på scorpions, så får vi 50pts att leka med.... det är 2 scorpions an en banshee till, eller tvärtom....
jag är lite osäker på stormguardians också, skall dom bara mysa runt o flame:a saker från objektiv (eftersom dom tydligen inte skall fram o döda saker i närstrid)?
känns som att du kan köpa nåt skojigare för dom 275 pts:en.. nu har jag inte gjort nån mathhammer, men det känns spontant som att 10 DA i den båten (typ samma poäng) är bättre än storm guardians....
sen känns det inte som att dina wraithlords passar in riktigt, listan känns rätt spretig....
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Skriv svar