Necron Pheron lista 1750p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Malleus
Inlägg: 271
Blev medlem: 09 jul 2009, 08:25

Necron Pheron lista 1750p

Inlägg av Malleus »

Jag vet att den är himla tråkig copy paste vis, men är den spelbar?
antagligen för lite riktig anti-tank, men warscythes + solarpulse kanske hjälper upp det något?
obs, fungerar endast sålänge det går att ha 2 lords i en enhet (gissar på att det kommer FAQ:as bort)
3 mindshackles är rätt kul skulle jag gissa på.. mot hordes vill ju iofs inte overlords in i närstrid med då de inte har bra save men men...

Det jag gillar med Mindshackle Scarabs är "Lead from the front", inget fjantigt gömma fisten längst bak (pun intended) =)

-= HQ =-
135 1 Overlord/Warscythe/Pheron/Mindshackle Scarabs
135 1 Overlord/Warscythe/Pheron/Mindshackle Scarabs

(2 courts in units)

-= Troops =-
65 5 Warriors (grots, reserves in every game)

55 1 Harbringer of Destruction/Endritch Lance/Solar pulse
65 5 Warriors
115 1 Ghost Ark

55 1 Harbringer of Destruction/Endritch Lance/Solar pulse
65 5 Warriors
115 1 Ghost Ark

260 20 Warriors (overlord court)
90 1 Lord/Warscythe/Mindshackle Scarabs/Resorb
60 1 Lord/Warscythe/Mindshackle Scarabs

260 20 Warriors (overlord court)
90 1 Lord/Warscythe/Mindshackle Scarabs/Resorb
60 1 Lord/Warscythe/Mindshackle Scarabs

-= Fast =-
60 1 Heavy Destroyer
60 1 Heavy Destroyer

= 1745

Användarvisningsbild
Lillen
Inlägg: 1472
Blev medlem: 08 jun 2009, 12:26
Ort: Nyköping

Re: Necron Pheron lista 1750p

Inlägg av Lillen »

Tyvärr kommer nog det mesta bli ner hugget i närstrid. Så möter du en hård pushing närstrids armé kommer det bli lite jobbigt. Skulle nog max spela en stor 20:a och sen försöka få in saker som binder upp i närstrid. Typ wraiths eller en AV 13 walker. Och jag skulle nog glömma att köra heavy destroyers. Kör hellre barge med tesla eller walkers. Kanske även scarabs för dom är lite roliga.

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Necron Pheron lista 1750p

Inlägg av Klus »

Lillen skrev:Tyvärr kommer nog det mesta bli ner hugget i närstrid. Så möter du en hård pushing närstrids armé kommer det bli lite jobbigt. Skulle nog max spela en stor 20:a och sen försöka få in saker som binder upp i närstrid. Typ wraiths eller en AV 13 walker. Och jag skulle nog glömma att köra heavy destroyers. Kör hellre barge med tesla eller walkers. Kanske även scarabs för dom är lite roliga.
Inget fel på destroyers när man har två pulsar i armén ;)
Annars håller jag med om att det är två stora dyra klumpar som tyvärr kommer dö alldeles för enkelt. En kan funka om du ger tillräckligt med support till den, men i den här listan får du ingen support eftersom de poängen ligger i den andra klumpen.
Gillar annars konceptet med Mindshackle scarabs, 50% chans att de funkar dock så inget säkert kort. Vore kul om du testar dem och meddelar hur effektiva de är i praktiken.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Jony
Inlägg: 432
Blev medlem: 15 mar 2009, 23:11
Ort: Eskilstuna

Re: Necron Pheron lista 1750p

Inlägg av Jony »

Mindshackles funkar något ohyggligt bra, har räddat min dag flertal gånger =)

Skriv svar