Här kommer den preliminära versionen av listan jag tänkte spela på Gothcon 2012!
Belial, Hammer, Shield 130pts
5 Terminators, 1 with Storm-bolter, chain-fist, and standard, 1 with power weapon, storm bolter and narthecium, 1 with hammer, shield and cyclone missile launcher, 2 with hammer and shield
5 Terminators, 1 with chain-fist and storm-bolter, 1 with power weapon and storm bolter, 2 with hammer and shield, one with hammer, shield and cyclone missile launcher 240pts
5 Terminators, 1 with chain-fist and storm-bolter, 1 with power weapon and storm bolter, 2 with hammer and shield, one with hammer, shield and cyclone missile launcher 240pts
1 Dreadnought with MMelta, Close Combat Weapon and Storm Bolter, Drop pod with Locator Beacon 150pts
10 Space Marines, 1 with Missile Launcher, 9 with bolters 175pts
10 Scouts, 1 with missile launcher, 6 with sniper rifles, 3 with bolters 195pts
1 Whirlwind 85pts
Total: 1750pts
Jag funderar gällande vilken komp listan skulle kunna få (låg, det vet jag, men hur låg vet jag inte riktigt).
Jag fruktar bland annat att dreaden kan ge mycket minus, när den egentligen inte är så otroligt bra förutom vid de match-ups då jag vill köra podden + 2 termie squads ner i motståndarens deployment runda 1 med assault of the deathwing, och sedan potentiellt kunna deepa fler termies till podden (beacon).
Funderar även på fördelningen av equipment inuti termie-enheterna (vilka som får ha shield, antal shields, eventuella klor...osv).
All form av feedback uppskattas förstås, inte bara gällande kompen.
Mvh,
Pancake