Regelfrågor 6e
Re: Regelfrågor 6e
Numera kan plasmavapen på bilar orsaka glancing hits på den egna bilen. Det förutsätter väl att vapnet har regeln gets hot till att börja med, eller hur? Dvs. tornet på en Executioner gör det inte men dess plasmasponsons gör det. Rätt uppfattat?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Den lilla guiden va väldigt hjälpsam 
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Hur fungerar relic objektivet och portalen på Monolithen? Om Monolithen står 36" från enheten den suger ut. Tappar men den om man sugs ut eller ränkas enheten endast flyttat de tum från portalen (2")?
Det står att en modell som bär på relicen aldrig får förflytta sig mer än 6" per fas om man gör så så tappar man relicen omedelbart dvs jag skulle säga att man tappar den på stället innan man teleporteras iväg.
kanske redan diskuterats, men numera får ju hälften av ens enheter reservas. vidare står det att enheter so "måste" reservas inte räknas.
vad är det då som gäller för drop pods? de måste reservas, men tekniskt sett inte squaden som köper den.
vad är det då som gäller för drop pods? de måste reservas, men tekniskt sett inte squaden som köper den.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
- Lottomannen
Där står väl ett exempel om vad som gäller med dedicated transports, om jag inte minns helt fel?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
ja att transporten o squaden räknas som en för antalet enheter man får reserva. vilket inte direkt hjälper.Lottomannen skrev:Där står väl ett exempel om vad som gäller med dedicated transports, om jag inte minns helt fel?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
En armé som har tex 6 enheter smurfar med varsin droppod, får sätta samtliga droppods plus 3 enheter i reserv, men om du dessutom combatsquaddar 2 av enheterna som du sätter på bordet, så får du sätta samtliga pods och 4 enheter i reserv. Enheterna som satts i reserv får inte combat squaddas, då de blir fler, något jag försökte få folk att inse i 5th ed, men som nu fått FAQ om det.
Man får dock ha 2 combat squads från samma enhet i samma pod, så att tex sätta 4 enheter på bordet, droppa 4 tomma pods och sen ha 2x5 smurfar i de två siste podsen är helt ok.
Jag hoppas detta underlättade och inte krånglade till det
Man får dock ha 2 combat squads från samma enhet i samma pod, så att tex sätta 4 enheter på bordet, droppa 4 tomma pods och sen ha 2x5 smurfar i de två siste podsen är helt ok.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Är alla chainswords nu lika med vanliga cc-weapons? Även Stiking Scorpions?
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.
kristallklart som mjölk.Fenris skrev:En armé som har tex 6 enheter smurfar med varsin droppod, får sätta samtliga droppods plus 3 enheter i reserv, men om du dessutom combatsquaddar 2 av enheterna som du sätter på bordet, så får du sätta samtliga pods och 4 enheter i reserv. Enheterna som satts i reserv får inte combat squaddas, då de blir fler, något jag försökte få folk att inse i 5th ed, men som nu fått FAQ om det.
Division 5.