Regelfrågor 6e

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Röde

Re: Regelfrågor 6e

Inlägg av Röde »

Numera kan plasmavapen på bilar orsaka glancing hits på den egna bilen. Det förutsätter väl att vapnet har regeln gets hot till att börja med, eller hur? Dvs. tornet på en Executioner gör det inte men dess plasmasponsons gör det. Rätt uppfattat?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Bronson

Inlägg av Bronson »

Den lilla guiden va väldigt hjälpsam :)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Hur fungerar relic objektivet och portalen på Monolithen? Om Monolithen står 36" från enheten den suger ut. Tappar men den om man sugs ut eller ränkas enheten endast flyttat de tum från portalen (2")?

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Det står att en modell som bär på relicen aldrig får förflytta sig mer än 6" per fas om man gör så så tappar man relicen omedelbart dvs jag skulle säga att man tappar den på stället innan man teleporteras iväg.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

kanske redan diskuterats, men numera får ju hälften av ens enheter reservas. vidare står det att enheter so "måste" reservas inte räknas.
vad är det då som gäller för drop pods? de måste reservas, men tekniskt sett inte squaden som köper den.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Där står väl ett exempel om vad som gäller med dedicated transports, om jag inte minns helt fel?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Lottomannen skrev:Där står väl ett exempel om vad som gäller med dedicated transports, om jag inte minns helt fel?
ja att transporten o squaden räknas som en för antalet enheter man får reserva. vilket inte direkt hjälper. :( eller är det bara jag som är efterbliven? :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Fenris

Inlägg av Fenris »

En armé som har tex 6 enheter smurfar med varsin droppod, får sätta samtliga droppods plus 3 enheter i reserv, men om du dessutom combatsquaddar 2 av enheterna som du sätter på bordet, så får du sätta samtliga pods och 4 enheter i reserv. Enheterna som satts i reserv får inte combat squaddas, då de blir fler, något jag försökte få folk att inse i 5th ed, men som nu fått FAQ om det.

Man får dock ha 2 combat squads från samma enhet i samma pod, så att tex sätta 4 enheter på bordet, droppa 4 tomma pods och sen ha 2x5 smurfar i de två siste podsen är helt ok.

Jag hoppas detta underlättade och inte krånglade till det :P
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Emanuel

Inlägg av Emanuel »

Är alla chainswords nu lika med vanliga cc-weapons? Även Stiking Scorpions?
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Fenris skrev:En armé som har tex 6 enheter smurfar med varsin droppod, får sätta samtliga droppods plus 3 enheter i reserv, men om du dessutom combatsquaddar 2 av enheterna som du sätter på bordet, så får du sätta samtliga pods och 4 enheter i reserv. Enheterna som satts i reserv får inte combat squaddas, då de blir fler, något jag försökte få folk att inse i 5th ed, men som nu fått FAQ om det.

Man får dock ha 2 combat squads från samma enhet i samma pod, så att tex sätta 4 enheter på bordet, droppa 4 tomma pods och sen ha 2x5 smurfar i de två siste podsen är helt ok.

Jag hoppas detta underlättade och inte krånglade till det :P
kristallklart som mjölk. :)
Division 5.

Låst