Stormfåglar
Stormfåglar
Hej!
Stormtalon: Vad har jag missat? I SM faq:n står det: -refer to the profiles section in the wh 40k rulebook, starting on page 134. I min regelbok börjar där kap " When peals Midnight"
Stormraven: Shadow skies, finns inte med i gk faq:n men i BA. = man kan hoppa ur även om man "moved" över 6". Gäller det även om man zoomar?
Stormtalon: Vad har jag missat? I SM faq:n står det: -refer to the profiles section in the wh 40k rulebook, starting on page 134. I min regelbok börjar där kap " When peals Midnight"
Stormraven: Shadow skies, finns inte med i gk faq:n men i BA. = man kan hoppa ur även om man "moved" över 6". Gäller det även om man zoomar?
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.
Re: Stormfåglar
det sid numret kanske gäller för den lilla regelboken som komemr med boxen i den stora regelboken är det sidan 411
Jag tror de har missat Grey Knight Storm Raven när de skrev faq:n och komemr nog med i nästa men tanken är till 99% att de bör funka likadant med undantaget att interceptors inte scattrar när de Deep Strikar från en storm raven.
Jag tror de har missat Grey Knight Storm Raven när de skrev faq:n och komemr nog med i nästa men tanken är till 99% att de bör funka likadant med undantaget att interceptors inte scattrar när de Deep Strikar från en storm raven.
Kapar tråden.
Har ingen bra koll på White Dwarf, men Storm Ravens stats i regelboken står under Space Marine. Kan vanliga codex: Space Marines ta en Storm Raven?
Har ingen bra koll på White Dwarf, men Storm Ravens stats i regelboken står under Space Marine. Kan vanliga codex: Space Marines ta en Storm Raven?
Alexander Merinen
Har för mig att det var någon flyer-update i WD nyligen, med alla ork-flyg och så.
Alexander Merinen
Shadow skies efter att man zoomat? Vad tror folk om det?
Jag säger man kan för skies of blood funkar men visst det behövs en faq för det skall vara helt officiellt.
Och nej SM kan inte köpa stormraven endast BA och GK än så länge
Och nej SM kan inte köpa stormraven endast BA och GK än så länge
Jepp det går utmärkt men kom ihåg att om du funderar på att kombinera detta med SR locator beacon så måste denna ha varit på planen vid turnens början, dvs du kan inte använda den på den turn du kommer in från reserves.Emanuel skrev:Shadow skies efter att man zoomat? Vad tror folk om det?
GK har en teleport homer och den går bara använda om man teleporterar, shadow skies tolkar jag som en disembark som görs på samma sätt som deep strike. Alltså hjälper det inte äns om "homern" finns på plan innan.
Varför faq för skies of blood? Det är väl tydligt att du får göra en sån även i zoom mode tycker jag!?
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!