Unusual power weapons

Regelfrågor och förslag på husregler
RobinF

Re: Unusual power weapons

Inlägg av RobinF »

Någon som vet vad Mirrorswords är? (Banshee vapen). Står ej uttryckligen att de är power weapons (även om de rimligen är det) utan att de är ett par svärd som ger +2A och ignorerar armour saves.

Power blades står också att de är power weapons, så där är jag väl 99% säker att det är AP3, men för att komplettera står det fint i denna 4th ed. codex att en modell med power blades "ignores armor saves"...

Hur funkar Power Axe + Banshee mask? (Den gamla Banshee-exarchen har en yxa och det finns folk som bara använder sådana som sina 'vanliga' banshees....).

Användarvisningsbild
Styranimon

Inlägg av Styranimon »

Om det uttryckligen står att mirrorblades inte är Power weapons, så är de inte det, och ignorerar därför Armour saves :)

Angående Power Blades så antar jag att det är ett unusual Power weapon(med AP3)som ignorerar Armour saves. Samma sak med Lelith Hesperax Dusk Blade, antar jag.

Power Axe Unwieldy-regel överskrider Banshee-maskens iniativeökning om jag inte har fel :)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

RobinF

Inlägg av RobinF »

Quote från min bok exakt:

"Mirrorswords: Some Banshee Exarchs have mastered a deadly ambidextrous sword-form that uses paired blades. A model with mirrorswords counts as having an extra hand weapon that grants +2 A instead of the usual +1 A. Mirrorswords ignore armour saves."

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Ursäkta mig om jag låter dryg men vad är problemet egentligen. Det står att de ignorerar Armour saves. Då ignorerar de väl Armour saves?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
LillePer

Unusual power weapons

Inlägg av LillePer »

I fallet unwieldy + bansheemask. Så är det 2st fixed modifiers. Då står det att man rollar vilken som går först. Så 50/50 i1 eller i10? Typ samma som grey knights med QuickSilver som står i bas med necron piskor.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Wording på howling banshees är väl ändå att de får I 10 inte att de slår på I. Unwieldy vapen ignorerar din faktiska initiativ värde och då slår i initiativ steg 1, så där anser jag att banshee masken inte hjälper. Tex quicksilver gör inte att man slår på I 10 med hammare. Däremot korckar det med lashwhips och whipcoils och då är det den personen vara runda det är som väljer vilket som appliceras sist.

Halvar

Inlägg av Halvar »

@kombat jag håller med om det första men inte det sista eftersom det finns regler som säger att två modifikationer till ett fixerat värde av en stat = random varje runda.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Jaha jag var för mig jag löst det andra men om så inte är fallet så absolut randomiza på :)

Skriv svar