Nya FAQs från GW :)

Regelfrågor och förslag på husregler
Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Nya FAQs från GW :)

Inlägg av Halvar »

Valrosskorv skrev: För att åter använda Space Wolves som exempel tror jag inte att det skulle vara så uppskattat om Long Fangs blev av med split fire och blev dyrare samtidigt.
Där har du bara fel, alla icke-space wolf-spelare skulle tycka det vore ganska balanserat och väldigt okorkat.
Jag förstår att du kämpar i motvind men det borde väl gå att hitta roliga builds till Templars också? Kanske inte etc-hårda men istället fokusera på sådant som är roligt med trevliga synergier?
Ja' än't bittä'!

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Nya FAQs från GW :)

Inlägg av Valrosskorv »

Jo, visst borde det gå, Terminators med Drop Pods var en sådan vilket är anledningen till att jag är så sur. Terminators kunde droppa in runda ett och mjuka upp fienden medan Techmarine-ledda troops droppade in efteråt och städade upp. Det följde till och med fluffet (Templars gillar Drop Pod-assaults), men nu går det inte längre. Som det ser ut nu så är det i princip bara gunline kvar, och även där har nerfs slagit till.

Angående Space Wolves så var jag lite slarvig: jag BORDE ha skrivit att Space Wolves-spelare inte skulle uppskatta det.

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Nya FAQs från GW :)

Inlägg av Yabob »

Mortarion skrev:
Q: If a Flyer suffers Locked Velocity and was moving at Cruising
Speed (18"-36"), what speed is its velocity actually locked at? (p81)
A: The same speed in inches that it moved last turn.
Den stämmer iofs med ordalydelsen, men blir rätt jobbig eftersom man måste komma ihåg exakt hur många tum varje flygare flyttade.
Och innan det ens gått en vecka kom version 1.0a av regelboks- faq:en ut och ändrar detta. Nu måste en Zoomande flygare som får Locked Velocity i Cruising Speed alltid flytta 36" istället.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Hoffa
Inlägg: 87
Blev medlem: 25 jan 2010, 10:29

Re: Nya FAQs från GW :)

Inlägg av Hoffa »

Bt blev verkligen toknerfade. Armen får stå på hyllan till det kommer ett nytt codex. Zeal var en ok regel i 4:th när nackdelen att man måste flytta balanserades av att man kunde ta sig in i CC med ett Zeal move. När 5:th kom och tog bort möjligheten att komma in i combat blev Zeal en nackdel och nu när 6:th faq säger att man inte längre ska flytta upp till det man slår på tärningen utan exakt så långt som man slår på tärningen blir Zeal nu en jättenackdel. Ok, det går säkert att bygga en bra lista från templar boken men min infanterilista är nerfad till döds och ska jag måla upp en helt ny arme så gör jag det hellre med något som har ett 5:th/&:th codex

Ja, ja då blir frågan om jag ska jobba på guard armen jag samlat till eller måla upp tyraniderna. (Tyraniderna lider iof också av ett dåligt codex, speciellt om man, som jag, inte gillar hive guard modellerna.)
Senast redigerad av 1 Hoffa, redigerad totalt 10 gånger.
Benmannen:
Jag kompletterade med några mindre inköp här på svenska40ks köptråd så nu har jag nånstans mellan 2000 och 3000p av gammalt skräp!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Nya FAQs från GW :)

Inlägg av Zurken »

Bara att ta sina Templars och använda ett av de andra 4 marine codexarna (space Wolves är rätt snarlika spelmässigt), så synd är det inte. Visst, tråkigt att sparka på de som ligger ner, men om nått år eller så är de säkert på topp igen.
Alexander Merinen

Valrosskorv
Inlägg: 492
Blev medlem: 20 jun 2011, 09:44

Re: Nya FAQs från GW :)

Inlägg av Valrosskorv »

Zurken skrev:Bara att ta sina Templars och använda ett av de andra 4 marine codexarna (space Wolves är rätt snarlika spelmässigt), så synd är det inte. Visst, tråkigt att sparka på de som ligger ner, men om nått år eller så är de säkert på topp igen.
Låter lite som Dark Eldars... "Nästa år", följt av "nästa år" följt av "nästa år" osv...

Skriv svar