Orks Looted Rhinos (imperial armour update (gamla))

Regelfrågor och förslag på husregler
Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Orks Looted Rhinos (imperial armour update (gamla))

Inlägg av Mutt »

Jag gillar Rhinos till mina orker, men har sällan heavy support-slot över till dessa. Min fråga är då:

1) Får man nyttja de-3 rhinos/slot som finns med i den gamla imperial armour updaten? Alltså boken som kom ut för en massa år sedan under förra codexens tid, inte den update som går att ladda ner från forge-worlds hemsida.
2) Om ja, hur vet jag vad jag ska betala för upgradesen som de får ha enligt imperial updaten?
3) Övriga som har Rhinos betalar 35p/st, får även jag som ork dra nytta av detta istället för att betala 50p/st?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Orks Looted Rhinos (imperial armour update (gamla))

Inlägg av DHettNeck »

Jag skulle säga nej och därav faller följdfrågorna.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Orks Looted Rhinos (imperial armour update (gamla))

Inlägg av Mutt »

Varför inte? För att det inte är ett nytt fordon utan det är en looted wagon med 'ard Case?

Edit: Eller för att det helt enkelt är till den gamla codexen, men i så fall faller ju alla ork-saker från imperial armour bort?

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Orks Looted Rhinos (imperial armour update (gamla))

Inlägg av Katarsis »

SvFAQn diskuterar detta just nu och utan att något är spikat så verkar det som att Orkerna får klara sig utan IA-grejer tills nästa IA (som skall vara med Orker). Det är helt enkelt för gamla regler som skulle kräva för mycket korrigerande för att få dem att fungera med nya codexet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Orks Looted Rhinos (imperial armour update (gamla))

Inlägg av Nefrums »

gäller samma resonomang för IG?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Orks Looted Rhinos (imperial armour update (gamla))

Inlägg av Katarsis »

Nefrums skrev:gäller samma resonomang för IG?
Vi jobbar på det. IG har ju i de flesta fall fått updates på sina fordon, så där är det ju lugnt, men SVFAQn kommer komma med uppdaterade "tillåtna fordon från IA-listor" inom kort.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar