Anfalla fordon med olika lägsta AV i näsrstrid.

Regelfrågor och förslag på husregler
cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Anfalla fordon med olika lägsta AV i näsrstrid.

Inlägg av cadelin »

Hur fungerar detta? Säg att vi har en ig squad med en med 10 av och en med 11 av. Man assaultar och träffar tre träffar, allokerar man hits och slår separat för att penna eller slår man bara mot medel-AV dvs det högsta om dom är 2 för att penna och sen fördelar ev skador som vanligt?

Min personliga åsikt är att man slår mot medel AV i röva på dem och sen lägger ut skador som vanligt.

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Anfalla fordon med olika lägsta AV i näsrstrid.

Inlägg av Mutt »

Min tolkning är att man slår mot majoritetens av och om de är lika så tar man den högsta, precis som man gör med toughness. Det samma gäller om man skjuter mot samma fordon och den närmsta har baken vänd mot dig.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Anfalla fordon med olika lägsta AV i näsrstrid.

Inlägg av Nefrums »

detta täcks inte av reglerna...

Det enda vettiga sättet att spela på är att göra som Mutt säger och göra på samma sätt som det varigt olika tuoghness.

När man skjuter därimot, står det i reglerna att man mäter facing endast från den närmsta modellen...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Anfalla fordon med olika lägsta AV i näsrstrid.

Inlägg av Mutt »

Nefrums skrev:detta täcks inte av reglerna...

Det enda vettiga sättet att spela på är att göra som Mutt säger och göra på samma sätt som det varigt olika tuoghness.

När man skjuter därimot, står det i reglerna att man mäter facing endast från den närmsta modellen...
Man tar facing ja, men inte armour. Dvs att det blir i baken men det kan fortfarande bli så att den får 11 i AV trots att det är dens kompis som har 11 egentligen.

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Anfalla fordon med olika lägsta AV i näsrstrid.

Inlägg av Nefrums »

Mutt skrev:Man tar facing ja, men inte armour. Dvs att det blir i baken men det kan fortfarande bli så att den får 11 i AV trots att det är dens kompis som har 11 egentligen.
Aha.. du manar så.. ja om fordonen i enheten har olika armour i den fasing som den närmsta bilen visar, så hamnar man utan för reglerna på samma sätt som i närstrid...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Anfalla fordon med olika lägsta AV i näsrstrid.

Inlägg av speedfreek »

Tur att de olika Russ-hullen inte synkar så bra i beväpningen, så de ogärna går i par...

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Anfalla fordon med olika lägsta AV i näsrstrid.

Inlägg av Flygmaskin »

Anser att det kan finnas två vettiga sätt att spela på i skytteexemplet.

1. Du skjuter i den sidan som det närmaste fordonet har mot dig och använder just den sidans AV

2. Du skjuter i närmsta fordonet och använder sedan det AV som är i majoritet för den sidan inom enheten.

Personligen tycker jag nog att #2 är mest vettig...
Människomat, till exempel spannmål.

Skriv svar