Brimstone Conflagration

Regelfrågor och förslag på husregler
thismeanswarmate

Brimstone Conflagration

Inlägg av thismeanswarmate »

Tja! Jag testspelare nya Brimstone Horror-formationen i helgen, och deras Malicious Self-Immolationregel lämnade en del frågor.

Så här säger den:
Malicious Self-immolation: At the start of any Fight sub-phase, you can choose for any units of Brimstone Horrors from a Brimstone Conflagration to consume themselves in flame. At the start of the sub-phase, declare how many Brimstone Horrors you wish to sacrifice. For each model you have chosen to sacrifice, inflict D3 S4 AP4 hits with the Warpflame special rule on each enemy unit locked in combat with the Brimstone Horrors. Then, remove the sacrificed models from play (you can sacrifice the whole unit if you wish).
Räknas de till combat resolution?
Hur fördelas woundsen de gör? - Om jag möter en unit med en tank i sig, kan jag då offra alla modeller förutom de som står basade med tanken och på så sätt neka honom att tanka?
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Keibo

Re: Brimstone Conflagration

Inlägg av Keibo »

Som jag tolkar det så kommer dessa wounds före du plockar modeller och din motspelare kan därför tanka mot dessa. Men efter det kan du göra så, ja. Risken är dock att pile in löser det åt din motståndare.

Jag skulle räkna in resultatet såväl som uppoffringen i combat resolution med. Men där kanske någon kan citera brb om vad som ska räknas med. Inte hemma :)

Skriv svar