Regelfrågor 8th ed

Regelfrågor och förslag på husregler
frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av frigobben »

Nora skrev:Jovisst, men det lär vara en miss att inte Ironclads får en extra attack om de har två CC vapen.
Ironclad har regeln "Wrecker" som gör att de slår om ettor "to hit" med dubbla närstridsvapen. Så det är nog med i beräkningen.

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Newyn »

Flera enheter som har dubbla ccw som inte får bonus +1A. Så inge konstigt med det. De fall man får fler står der. Är dock lite otydligt hur många ibland.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Lottomannen »

Har jag fattat det rätt om jag säger att även "Heretic Astartes" Characters får frammana demoner? Och man behöver inte bestämma vilka i förväg, utan bara sätta undan tillräckligt med poäng (eller PL)?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Flogger »

Lottomannen skrev:Har jag fattat det rätt om jag säger att även "Heretic Astartes" Characters får frammana demoner? Och man behöver inte bestämma vilka i förväg, utan bara sätta undan tillräckligt med poäng (eller PL)?

Jupp! "any chaos character" :D
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Lottomannen »

Wohoo! Äntligen ett sätt att frammana demoner och fortfarande har kompisar kvar.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av John_F »

Visst var det väl så att man fick använda en CP för att slå om seize, menfår man oxå använda en CP för att slå om tärningen om vem som sätter ut ett objective först? Sker dessa handlingar i samma "fas"?

Användarvisningsbild
NilssonHarHund
Inlägg: 974
Blev medlem: 09 okt 2008, 00:22

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av NilssonHarHund »

John_F skrev:Visst var det väl så att man fick använda en CP för att slå om seize, menfår man oxå använda en CP för att slå om tärningen om vem som sätter ut ett objective först? Sker dessa handlingar i samma "fas"?
Saker som sker före matchen börjar är specifikt undantaget regeln om max en per fas. Se matched play.

Användarvisningsbild
John_F
Inlägg: 1022
Blev medlem: 04 maj 2012, 08:29

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av John_F »

Tack!

Hur är det med enheter som har blandad toughness? En enhet med Deathwatch kan ju ha bikes inblandade?

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av Naz87 »

John_F skrev:Tack!

Hur är det med enheter som har blandad toughness? En enhet med Deathwatch kan ju ha bikes inblandade?
Står specifikt i kill teams entryt. Nedkortade versionen är samma som i sjunde
Senast redigerad av 1 Naz87, redigerad totalt 26 gånger.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Regelfrågor 8th ed

Inlägg av LillePer »

Vad kostar en minimalt kittad gk techmarine? Finns en siffra i deras lista och en i SM.
Är 91p inclusive servoharnessen den måste ta? Verkar oklart varför den är så mycket dyrare än SM varianten.

Skriv svar