Skimmer-fråga

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Skimmer-fråga

Inlägg av Snot »

egge skrev:Man skall också tänka på att kollar vi i definitioner så skall man inte kunna skjuta på en motor heller. Inte heller tycks jag hitta något som tyder på att ett flygplans vingar inte tillhör dess "hull".
Rent konstruktionsmässigt tillhör inte vingarna planets Hull, men jag skulle aldrig försöka hävda det spelmässigt. Vad GW menar och vad GW skriver är sällan samma sak.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Revener
Inlägg: 106
Blev medlem: 22 nov 2010, 10:26

Re: Skimmer-fråga

Inlägg av Revener »

speedfreek skrev:Självklart så måste det vara så att den när den blir immobilised (och därmed utan bas) använder samma regler som alla andra transporter, med access points o dyl.
Om du läser sista stycket på s71 i regelboken, så ser du att man faktiskt inte behöver ta bort flygbasen om det inte är möjligt att göra så.

Skimmern kan bli ängande i luften även om den är wrecked.
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Inlägg av speedfreek »

Fine by me. Men då vill jag se din flygbilstransportlåda innan jag tror dig...

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Skimmer-fråga

Inlägg av Mutt »

Samma gäller väl om det står modeller under?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Skimmer-fråga

Inlägg av HeadWar »

Revener skrev:
speedfreek skrev:Självklart så måste det vara så att den när den blir immobilised (och därmed utan bas) använder samma regler som alla andra transporter, med access points o dyl.
Om du läser sista stycket på s71 i regelboken, så ser du att man faktiskt inte behöver ta bort flygbasen om det inte är möjligt att göra så.

Skimmern kan bli ängande i luften även om den är wrecked.
Vad har det med saken att göra?

Revener
Inlägg: 106
Blev medlem: 22 nov 2010, 10:26

Re: Skimmer-fråga

Inlägg av Revener »

Det var mest för att påpeka att det går.

Dessutom babblade någon annan att om nu trupper hoppar av stormraven från basen, kan de då hoppa av om den är wrecked. + lite annat allmänt tjafs hit och dit, så egentligen skulle jag väl inte quotat någon alls :)
ARRRRRRRRRRRR!!
<VäS>
-Dark Eldar, Necrons
-Van Saar

Skriv svar