Wysiwyg fråga...

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
MindMotion
Inlägg: 37
Blev medlem: 02 feb 2012, 01:49

Wysiwyg fråga...

Inlägg av MindMotion »

Har en celestine modell, utan svärd, om jag nu skulle sätta en sköld över den armen (så hon har en sköld i en hand och håller i fågeln i andra handen), kan det då bli problem med wysivyg med tanke på att hon inte längre bär något vapen? det är ett no-no angående vilken annan modell som helst skulle jag säga men det här är ju en living saint, hon borde ju kunna döda bara genom hennes närvaro...
Vad skulle ni säga om det?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Inlägg av LillePer »

Har hon inte 4+ invo? Sköld hintar ju om 3+ och utan ett PW så vet man ju inte hur hon slår.

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Wysiwyg fråga...

Inlägg av Seregon »

Hon kan väl basha folk till döds med sin sköld om hon nu vill det, men om du ska ha den riktiga modellen så ser jag inte riktigt vitsen med att byta ut just vapnet. Om du däremot tänkte byta ut duvan mot en sköld tycker jag det vore mycket mer passande.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
MindMotion
Inlägg: 37
Blev medlem: 02 feb 2012, 01:49

Re: Wysiwyg fråga...

Inlägg av MindMotion »

Jag har bara hennes kropp + mantel, inget svärd, därför jag tänkte sätta en ganska snygg brettonia sköld över den tomma armen för att få henne spelbar ändå.

tutten
Inlägg: 115
Blev medlem: 15 dec 2009, 01:05

Re: Wysiwyg fråga...

Inlägg av tutten »

go for it, så längre det klargörs att det är helgonet är det vällan inga problem, det är inte direkt så att hon kan switcha runt på wargearen iallafall. Man får precis vad man får där
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Wysiwyg fråga...

Inlägg av Gustav »

Har svårt att se hur modellen kan bli snygg med en sköld (speciellt i höger hand) och det känns rätt lagom ofluffigt. Kan du inte bara slänga på ett annat svärd om du nu blivit av med orginalet?

xdanskx
Inlägg: 644
Blev medlem: 23 maj 2009, 20:19

Inlägg av xdanskx »

Det är ju bara att kolla vilken utrustning hon har i listan. Står det svärd, skall hon ha ett svärd.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Wysiwyg fråga...

Inlägg av Zurken »

Med eller utan svärd tror jag inte att någon kan bli förvirrad av vad hon ska föreställa. Systrarna har bara ett HQ som kan flyga. WYSIWYG är till för att man ska kunna se vad en modell ska representera genom att titta på den och det gör man även om helgonet har tappat bort sitt svärd.

Sen om det blir snyggt utan svärd är en annan sak...
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
evr
Inlägg: 410
Blev medlem: 13 aug 2010, 04:09

Re: Wysiwyg fråga...

Inlägg av evr »

Du kan ju alltid peta på ett svärd och greenstuffa en scabbard och hänga det på höften, om det nu känns nödvändigt.

WYSIWYG tror jag inte det blir några problem så länge det tydligt framgår vilken modell det är. Inte så varenda marine har en bolt pistol i näven fastän den står med i deras wargear, och ingen klagar på att man vill skjuta med bolt pistols innan en assault bara för att modellen inte har en påklistrad någonstans. Hade hon kunnat välja mellan ex. power weapon och thunder hammer så hade det vart en annan sak, men som någon påpekade så har hon en fixed wargear så då ska det inte kunna leda till missförstånd.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Wysiwyg fråga...

Inlägg av Blom »

Håller med. Hon kan självklart ha en sköld men sätt ett svärd lagom synligt på modellen.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar